Jump to content

Garageplats i Nynäshamn


Peter CMC771

Recommended Posts

Jaha nu var det dax igen. :D

Jag kommer att få en garage-mekplats ledig i Nynäshamn ca 6mil söder om sthlm.

Tar ca 30-40 minuter att åka om man bor i sthlm omr.

Det är en mycket fin lokal.

Garaget är skyddat + larmat.

Vi som hyr idag är seriösa.

Vi blir max 3-4 st. I dag är vi 4 som hyr, men två kommer att flytta ut.

Om du intresserad eller vet någon som behöver g-plats

ring mig 0708-170955.

Peter cmc771

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Jaha ännu ingen som nappat på erbjudandet.

frågan jag har till er som bor i sthlm omr är, finns det verkligen så gott om g-platser i sthlm området?

När man är ute på träffar eller så, får man ofta höra att folk söker efter ett bra ställe att kunna förvara & pyssla med sin Musse.

Eller att det är för dyrt där man håller till, att man är för många i lokalen och tycker att det blir rörigt runt omkring sin pärla.

Vad brukar man få betala för en plats i ett garage i sthlm?

Jag har iof aldrig hört någon säga vad man betalar i hyra, men ofta att det är dyrt.

Det är bara en fundering jag har, kanske någon annan har samma funderingar som jag.

Eftersom jag vill ju att mitt garage helst bara ska bestå av Mussar, så det vore ju en önskedröm om att få fler att bli intreserade.

Även om avståndet kan avsräcka, så tror jag ändå att fördelarna överväger.

Vad tror du om mina påståenden & frågor?

Link to comment
Share on other sites

Om du kan tänka dig att ha andra bilar än mussar så får du garanterat svar på zatzy's forum.

För mig är det lite för långt, tyvärr ;)

Link to comment
Share on other sites

Här är mina funderingar och tankar.

Jag bor i Haninge och visst skulle det va kul om man kunde ha 5 mil till Mussen istället för 35 mil. :shock:

Men det är precis som du skriver, hyreskostnaderna för garage avskräcker. Så länge som jag har gratis

verkstad/varmgarage i Värmland så känns det svårt att motivera utlägg som annars kunde ha gått till

delar på Mussen. Dessutom måste jag införskaffa en massa verktyg och vissa maskiner, och det är inte heller direkt gratis.

* Hur är det om man vill svetsa, lyfta motor mm? Finns det plats och möjlighet för sånt? Eller är det bara för förvaring under vintern?

* Hur mycket utrymme får man att ha bil och tillbehör på?

* Priset per månad?

Link to comment
Share on other sites

Här är mina funderingar och tankar.

Jag bor i Haninge och visst skulle det va kul om man kunde ha 5 mil till Mussen istället för 35 mil. :shock:

Men det är precis som du skriver, hyreskostnaderna för garage avskräcker. Så länge som jag har gratis

verkstad/varmgarage i Värmland så känns det svårt att motivera utlägg som annars kunde ha gått till

delar på Mussen. Dessutom måste jag införskaffa en massa verktyg och vissa maskiner, och det är inte heller direkt gratis.

* Hur är det om man vill svetsa, lyfta motor mm? Finns det plats och möjlighet för sånt? Eller är det bara för förvaring under vintern?

* Hur mycket utrymme får man att ha bil och tillbehör på?

* Priset per månad?

Det finns möjlighet till allt det du nämner ovan.

Det finns trefas, mm

Garagets yta är ca: 100Kv, därför passar det för max 4st.

Hyreskostnaden för hela garaget 3,700kr mån.

Den delas lika på antalet som hyr.

Har varit i förhandling med den Brf som äger fastiheten om att ev få hyressänkning.

Har ej fått något svar ännu, men det är möjligt att det kan bli biligare.

Jag har hyrt garaget nu i två år.

Jag kan bara säga att det är perfekt, men lite dyrt att hyra ensamen.

Jag flyttar ojärna ut därifrån.

Men det säger väll bara smack så har man ett antal som vill hyra.

Jag ville bara höra hur ni andra upplevde garage problemen som uppenbarligen finns

Link to comment
Share on other sites

Liiiiite för långt från Helsingborg, tyvärr - annars hade jag ställt mig i kö :cry:

Håller på och letar garage runt Helsingborg, men det verkar inte helt lätt. Finns ju alltid saker man vill göra även med en nyare Mustang. Och kunde man lagt pengarna någon annanstans än hos Shurguard hade det inte gjort något. 700:-/mån för att ha bilen stående i ett kallgarage på 18 kvm tycker iallafall jag svider, men vad gör man?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...