Jump to content

Positionera din Musse?


ht67 cmc 1502

Skulle du vara intresserad av att kunna spåra din bil vid ev. stöld, trots en kostnad på ca. 4000 kr  

30 members have voted

  1. 1. Skulle du vara intresserad av att kunna spåra din bil vid ev. stöld, trots en kostnad på ca. 4000 kr

    • Ja, självklart!
    • Kanske, om det var billigare.
    • Nej.


Recommended Posts

Jag har börjat titta på ett spårningssystem för att med lätthet och bra precision kunna lokalisera bilen ifall den skulle bli stulen.

Det är väl bara en tidsfråga innan någon inte kan skilja på vad som är rätt och fel, och helt plötsligt står man där med Mussen på vift. :?

Man bestämmer själv vad den ska trigga på...några exempel:

* Så fort bilen är i rörelse

* Flyttar sig utanför ett angivet område.

* Man kan själv skicka en fråga och få aktuell position.

* Få position på förutbestämda tidpunkter enligt schema.

Om "larm" utlöses så får man ett SMS med GPS kordinater (WGS-84) var bilen befinner sig, hastighet mm. Storleken är som ett cigarettpaket

och drifttiden är ca 3 månader på 4 st AA batterier. GPS:en är mycket känslig och ska tom. fungera när den ligger i handskfacket.

Det behövs inga kablar eller anslutningar, endast montering och ett SIM-kort. Om man vill kan man ansluta extern ström mm.

Är det någon mer än jag som är intresserad av en sån här produkt eller har förslag på någon annan lösning?

Priset är svårt att säga men det handlar om ca. 3500-4500 kr.

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på alla de finesser man får så är det inte så dyrt.

Men hela 13 röster på 2081 registrerade forumanvändare är ju lite förvånande. :shock:

Får väl skriva klart och tydligt att:

Att rösta på ett av svaren till frågan INTE är det samma som att binda sig till köp eller nåt, utan bara

en kul grej för att se vad ni tycker om den här typen av utrustning!

Nåväl, blir det så att jag köper en så återkommer jag med utvärdering.

Link to comment
Share on other sites

Hej alla Musse-gubbar.

Är förvånad över att intresset för den här prylen som kan hjälpa en att hitta Mustangen ganska så snabt, när tjyv-packet har slagit till, är så ljumt. Själv har jag gnetat och sparat och lagt ner en hel massa jobb på min Musse och det värsta som skulle kunna hända mig, vore att den blev stulen, och kanske demonterad till resärvdelar. Har i min egen fantasi drömt om något liknande syctem, där jag skulle kunna få kordinater som visar var den finns just nu. Kan någon förklara varför intresset är så svagt.

Blev av med min SAAB en gång så jag vet hur det känns när bilen är borta, då var det en sketen SAAB. Vågar inte tänka tanken ut om samma sak skulle hända min Musse. Det ända jag vet, är att jag skulle bli farlig då. ( för Tjuv-packet ).

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag dragit mitt strå till stacken. Uppe i 21 röster nu! Det vore väl lite småcoolt att knacka på tjuvens dörr och säga "ursäkta, men kan jag få tillbaka min bil tro!?"

Tillbaks till vad jag egentligen skulle göra; Starta en ny tråd...

Link to comment
Share on other sites

Min en kompis pratade om att lägga i en gammal mobil (ljudlöst/kontantkort) med laddare i bagaget, han pratade om en 50-150 meters radie.

Vet dock inte om detta fungerar eller om man kan söka mobiler i sverige (kanske tittat för mycket på film) :lol::lol:

Men funkar det måste det ju vara ett av dom billigare sätten, någon annan som vet mer om detta?

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag dragit mitt strå till stacken. Uppe i 21 röster nu! Det vore väl lite småcoolt att knacka på tjuvens dörr och säga "ursäkta, men kan jag få tillbaka min bil tro!?"

Tillbaks till vad jag egentligen skulle göra; Starta en ny tråd...

Knacka på tjuvens dörr?

Sparka in en, spring in med kängorna och sätt en spark i magen på människan följt av ett slag i bakhuvudet med släggan.

Skit ska skit ha!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...