Jump to content

Försäkring??


Rosell

Recommended Posts

Hej igen.

Jag är som sagt nybliven mustangägare (GT-87 Cab). Jag köpte bilen i aug förra året och ringde då runt till olika försäringsbolag. Trygg hansa gav mig "bäst" pris, dem vill ha 9500kr/år helförsäkrat. Jag tycket det är sjukt mycket pengar men jag kan inte försäkra genom klubben då bilen är en 87:a?? Har dock tillgång till annan bil så jag lever upp till de andra kraven. Vad ska jag göra? Har ni några tips på ett biligare försäkringsbolag?? Jag kollade runt lite på forumet och det var flera som hade helförsäkrat för 1600-2100 kr/år. Hur lyckas ni få dessa premier?? Jag är 29år och bor i Malmö centrum. Det är kanske därför det är så dyrt?? Men det borde ju inte skillja 400%??

Link to comment
Share on other sites

Bilsport & MC tar 3188/år för min 93a GT. Max 1000 mil om året och ska då förvaras i garage osv. Då har min bil ett försäkringsvärde på 100 000kr men finns även en som sträcker sig till 95 000kr för 2877/år.

www.bilsport-mc.com

hmm, när tecknade du den försäkringen?

Jag har en volvo 244 turbo 82 försäkrad hos Bilsport-mc, och när jag frågade i somras om jag även kunde teckna försäkring på min 92LX 5.0 där, så fick jag tills svar att dom endast numera försäkrar bilar 20år och äldre....

tror dom tog bort 10årsregeln årskiftet 2003/04

Link to comment
Share on other sites

Tackar för hjälpen. Kollade med entuiastförsäkringarna, men de hade lite många krav för mitt tycke. Fordförsäkringar gav mig ett pris på bara 6000kr om året (helförsäkrat). Jättebra, då sparar jag 3500/år dvs ca:30%. Tackar så hjärtligt för all hjälp!!

Link to comment
Share on other sites

Till "Pernolf cmc 558"

Den försäkringen tecknade jag 2003-08-01.

Är ju möjligt att dom ändrat intagningsreglerna men tycker jag borde fått info om det därifrån, märkligt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...