Wirzen June 18, 2020 Report June 18, 2020 Hej Har en -66 som jag gjort om bromsarna på. Konverterat från trummor runt om till skivor fram och 2-krets. Skivorna fram är från en mustang -07. Allt fungerar kanon när jag är ute och kör kurvig landsväg med kraftigare inbromsningar. Men när jag kör kortare sträckor i stan och tex parkerar en stund så börjar bromsarna stumna och gå varmt till att nästan nypa ihop helt...kan det vara luft någonstans som expanderar eller är bromsoljan dålig? Oljan är bytt iom bromsbytet...(biltema...). Citera
inge. June 19, 2020 Report June 19, 2020 har du kvar huvudcylindern från trumbromssystemet? då är felet där det finns en backventil i cylindern som inte fungerar med skivor Med vänlig hälsning inge 1 Citera
Wirzen June 19, 2020 Author Report June 19, 2020 Bytte huvudcylinder till en för skiva/ trumma. Men sparade den gamla reduceringen. Blir lite störd över att det ena gången fungerar kanon och andra inte....är ju svårt att få med sig familjen då... Citera
Tungelsta HT-67 June 20, 2020 Report June 20, 2020 (redigerad) Har du bromsservo , har du bytt bromspedalen ? Ändrade %s av %s (%s) 1 Citera
inge. June 21, 2020 Report June 21, 2020 utan servo och med skivbromsar så blir det väldigt hårdtrampat 1 Citera
Tungelsta HT-67 June 21, 2020 Report June 21, 2020 Vet att om bromssystemet byggs om till skivor fram + byte av huvudbromscylinder + bromsservo måste man också byta bromspedal . Vet ej hur det blir när man skippar bromsservo men byter huvudbromscylinder , antar att det är olika slaglängd mellan huvudcylinder för trummor/skivor framtill ! 1 Citera
Wirzen June 21, 2020 Author Report June 21, 2020 Bromspedalen har ett bra avstånd till när bromsarna tar när allt är kallt. Men har jag kört bilen en sväng och parkerar en stund så tar bromspedalen högre upp till att till slut nästan vara stum i övre läge...Kan det vara fukt eller luft som expanderar när det blir varmt? Ska göra ett försök till och lufta bromsarna. Citera
JanneJ June 21, 2020 Report June 21, 2020 Kolla frigången mellan pedal och tryckstång, är den för liten bygger du upp tryck varje gång du bromsar och till slut ligger bromsarna på hela tiden. 1 Citera
Wirzen June 25, 2020 Author Report June 25, 2020 On 2020-06-21 at 12:07, JanneJ said: Kolla frigången mellan pedal och tryckstång, är den för liten bygger du upp tryck varje gång du bromsar och till slut ligger bromsarna på hela tiden. Hittat felet. Satt en liten bromskontakt som tryckte på pedalen. En skruv och vips va problemet löst Citera
Recommended Posts