Jump to content

Har någon här bytt motorstyrsystem i sin S197?


Carpimp

Recommended Posts

Hej.

 

Jag är lite sugen på att byta styrsystem i min bil så jag kan helt mappa den själv.

Det skulle kännas så mycket bättre att kunna koppla in en dator och justera allt. Dessa små handdatorer (exempelvis SCT X4) är ju så otroligt enkla att man inte kan justera nåt nämnvärt.

Men jag ville kolla om nån annan här har bytt styrsystem och har några tips och råd?

Jag har tidigare bytt styrsystem i nån bil, men då endast äldre bilar.

 

MVH Morgan.

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

MaxxEcu är fina grejer, finns mycket smarta finesser och funktioner. Bla givare för bränslet som känner av om du kör bensin eller etanol. Sen om du blandtankar så justerar den automatiskt programvaran efter det, riktigt bra.

Annars finns hp-tuners. Så du kan mappa originalstyrsystemet. Men har ingen aning om hur bra det är.

https://www.hptuners.com/

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Jag talade med HP Tuners folk när jag var på Sema mässan 2016. Intrycket jag fick var inte bra, dock så var ju det mest personernas fel och inte produkten. Så det kan ju vara värt att titta en gång till. 🙂

 

MaxxEcu har jag hört mycket gott om. Jag har själv ingen erfarenhet av det. Jag har bara använt Vems tidigare.

Jag kanske ska skicka ett mail till MaxxEcu folket och fråga lite mer ingående vad jag behöver.

Jag vill att allt ska fungera i bilen trots att jag byter styrsystem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...