Jump to content

Featured Replies

comment_13851

Skäms på dig att räkna bensinpengar!!!!!!

Det är en hobby och inte en bruksbil.

Helförsäkring= 500kr

Skatt=0kr

Lite soppapengar då= 10.000kr

Glädjebidrag= -25.000kr

--------------------------------------

Summa tillgodo= +14.500kr

Som du ser! Rena rama sparbössan!!!!! :roll:

Du behöver inte motivera något alls föresten!

Köp en rejäl blomsterkvast och bjud på något romantiskt nu till alla hjärtans dag.

När hon tindrar som mest så är det bara att fråga på!

Vem vet du kanske får köpa 2st Mustanger. ;)

comment_13861

Helförsäkring= 500kr

Skatt=0kr

Glädjebidrag= -25.000kr

Köp en rejäl blomsterkvast och bjud på något romantiskt nu till alla hjärtans dag.

Hihi den uträkningen gillar jag :E Helt rätt!

Och det värsta är att den stämmer ju ganska bra :/ En gång mustang, alltid mustang :D Man blir alldeles sjuk.. iallafall jag. :roll:

comment_13917

Helförsäkring= 500kr

Skatt=0kr

Glädjebidrag= -25.000kr

Helförsäkring för 500kr? Vad har du för bolag?

comment_13918

Hej,

Jag har länsförsäkringar. Betalar 800:- per år :D .

Men då är den entusiastförsäkrad vilket medför vissa inskränkningar.

-parkerad i ett garage

-brandsläckare

-huvudströmbrytare

-låsbara hjulmuttrar

-Max 500 mil per år

-Godkänd rattkrycka

/CMC 1575

comment_13923

Helförsäkring för 500kr? Vad har du för bolag?

Jag "kommer" ha MHRF som tar det.

Ingen av er läser tydligen om det här på 1'a sidan!

http://www.forsakring.mhrf.se/main.htm#Premier_och_maxvärden

Själv har jag gått i flera år utan att gå med i MHRF och av den enkla anledningen att det är så få besiktningsmän i klubben som finns nära mig.

Eller rättare sagt i "Mälardalen"

Måste faktiskt klaga på det att det ska vara så svårt!

Jag måste sitta och åka 20mil till närmaste besiktningsman! :evil:

Har även frågat besiktningsmän i andra klubbar så som Jaguarklubben mfl med de flesta "har inte tid" eller "vill inte"

Dåligt!!!!

comment_13929

Tycker bilsports försäkring för entusiaster (www.bilsport-special.com) verkar funka bra.

Har haft den nu snart ett är och jag betalar endast 1629 kr/år för helförsäkring. Försäkringen liknar till stor del fredde77:s försäkring fast det som skiljer är att med denna får man köra 1000mil om året och de har räckt för mig hitils iallafall.

Fredde77. Är de inte lite lite med 500mil?

comment_13947

Nja, jag vet inte.....

Förra året, vilken förövrigt var mitt första som mustangägare, körde jag cirkus 200 mil. Vi får se hur det blir i sommar. Jag har ju en bit till alla träffar och jag tänkte försöka att åka på så många som möjligt :wink: . Då får man en mer rättvisande bild över hur långt jag kommer köra varje säsong.....

/Fredde

comment_13957

Nja, jag vet inte.....

Förra året, vilken förövrigt var mitt första som mustangägare, körde jag cirkus 200 mil. Vi får se hur det blir i sommar. Jag har ju en bit till alla träffar och jag tänkte försöka att åka på så många som möjligt :wink: . Då får man en mer rättvisande bild över hur långt jag kommer köra varje säsong.....

/Fredde

Mmm jo då borde mätan snurra iväg upp emot 500 minst tycker jag änna. Har ungefär samma planering som du när det gäller framtida träffar, så vi sträffas säkert någon gång i sommar kanske :D

comment_13979

Kolla Folksam.

Jag betalar 4000:- per år, helförsäkrad. Inga inskränkningar i körsträcka och inga krav på var bilen skall stå eller hur den skall vara utrustad. 4000:- kan låta dyrt, men jag är under 25 (ett par veckor till i alla fall) och bor i Stockholmsområdet. Till saken hör att jag betalar samma pris för bruksbilen, en SAAB 9000 från 90, men den är bara trafikförsäkrad. Om man jämför med kamrater som är över 25, så bör priset halveras (ca). Kan vara värt att kolla!?

Mvh Hampus

comment_13986

Jag rekommenderade Fordförsäkringar ( http://www.fordforsakring.com )till en nybliven FOX- mustang ägare här på forumet, se tråd http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... php?t=5138, och han fick tydligen ner sin kostnad ca 30%. Detta är ett märkesspecifikt bolag under IF. Kanske svårt att konkurrera ut entusiastförsäkringarna, men vill man använda sin bil som den en gång var byggd för, så kan det ju alltid vara värt en koll.

Som jag skrev i den andra tråden, kanske något att kolla upp som samarbetspartner för CMC??

mvh

Jocke

comment_13998
Kolla Folksam.

Jag betalar 4000:- per år, helförsäkrad. Inga inskränkningar i körsträcka och inga krav på var bilen skall stå eller hur den skall vara utrustad. 4000:- kan låta dyrt, men jag är under 25 (ett par veckor till i alla fall) och bor i Stockholmsområdet. Till saken hör att jag betalar samma pris för bruksbilen, en SAAB 9000 från 90, men den är bara trafikförsäkrad. Om man jämför med kamrater som är över 25, så bör priset halveras (ca). Kan vara värt att kolla!?

Mvh Hampus

Det tyckte jag lät lite dyrt, när jag var 21 så betalade jag 2900 nånting på salus, med veteranförsäkring och utan restriktioner och 8500 för mondeon jag hade då...