Jump to content

Optima batteri ?


Kenneth L

Recommended Posts

Hej på er,

Jag ska skeppa min 2017 GT hem till Sverige som flyttgods i sommar och tänkte ge den ett nytt batteri som kan kanske hålla ström hela vägen. Bilen kommer att stå 4-6 veckor i Container och sedan blir det ju några starter vid lastning och lossning.

Jag kikade just på Optima och finner att det finns inte ens en rekommendationstabell på vilka batterier som passar i vilken bil, utan deras råd är egentligen helt "Trial and Error" vilket knappast känns OK.

- Har någon här koll på vilket optima som passar i Mustangen?

- Eller ska man helt enkelt köpa ett nytt vanligt batteri och strunta i Optima?

- Eller köpa ett nytt batteri i Sverige och baxa med sig till frihamnen i Göteborg när jag hämtar bilen?

/Kenneth

Link to comment
Share on other sites

5 timmar sedan, Kenneth L said:

Hej på er,

Jag ska skeppa min 2017 GT hem till Sverige som flyttgods i sommar och tänkte ge den ett nytt batteri som kan kanske hålla ström hela vägen. Bilen kommer att stå 4-6 veckor i Container och sedan blir det ju några starter vid lastning och lossning.

Jag kikade just på Optima och finner att det finns inte ens en rekommendationstabell på vilka batterier som passar i vilken bil, utan deras råd är egentligen helt "Trial and Error" vilket knappast känns OK.

- Har någon här koll på vilket optima som passar i Mustangen?

- Eller ska man helt enkelt köpa ett nytt vanligt batteri och strunta i Optima?

- Eller köpa ett nytt batteri i Sverige och baxa med sig till frihamnen i Göteborg när jag hämtar bilen?

/Kenneth

Vad jag har förstått, ska bilen vara strömlös i container av säkerhetsskäl. Batteriet ska inte vara inkopplad. 

Link to comment
Share on other sites

Det har dessutom ingen betydelse hur fint batteri du köper, det skulle ändå vara tomt eftersom det beror på storleken, ampertimmertalet i det här fallet som skulle behöva vara flera ggr större och det får du inte in i facket.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

På de bilar som jag har tagit hem i container har jag alltid köpt nytt batteri innan skeppning.

Detta pga. de är billigare i USA.

Som sagt kopplas batteri pol bort under frakt.

Har inte haft några batteri problem när jag hämtat bilen hos frakt bolaget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...