mlindblom February 17, 2005 Report February 17, 2005 Här kommer två frågor tillSka reglaget till torkarna verkligen sitta mitt på instrumentbrädan på min 69a? (se bild) Ser lite märkligt ut...Vart får man tag på ett nytt reglage? ...Försökte laga glappet i det gamla men slutade bara i svordommar och olycka Citera
sniffer February 17, 2005 Report February 17, 2005 Wtf.. ? Där skall det verkligen inte sitta. Va är det för stolle som velat ha de där? Synd på en fin instrumentbräda. Citera
Leffe N cmc712 February 17, 2005 Report February 17, 2005 Om inte tex. Hansen har nytt så har säkert Sven Ullman i Uppsala. Citera
mlindblom February 17, 2005 Author Report February 17, 2005 OK får väl kolla hos dom...Har åxå tyckt det sett riktigt konstigt ut...Men nu är det ju inte mycke att göra åt... Citera
Walter Garherr February 17, 2005 Report February 17, 2005 Bilprovningens fel att knappen sitter mitt på brädan.Jag har lika på min 70:a Mustang Fastback och vart upplyst om det på bilprovningen av en farbror som hade haft hand om regbesiktningar av Mustanger på 70 talet.Dom tyckte nämligen då att knappen satt för långt ner så man blev en trafikfara när man skulle slå på torkarna.Därför fick man flytta knappen för att få bilen reggad.Skall kanske tillägga att farbrorn inte tycker likadant idag."Idiotiskt påhitt sa han åt mig".Walter CMC 1119 Citera
Fredde77 February 18, 2005 Report February 18, 2005 Bilprovningens fel att knappen sitter mitt på brädan.Jag har lika på min 70:a Mustang Fastback och vart upplyst om det på bilprovningen av en farbror som hade haft hand om regbesiktningar av Mustanger på 70 talet.Dom tyckte nämligen då att knappen satt för långt ner så man blev en trafikfara när man skulle slå på torkarna.Därför fick man flytta knappen för att få bilen reggad.Skall kanske tillägga att farbrorn inte tycker likadant idag."Idiotiskt påhitt sa han åt mig".Walter CMC 1119Intressant. Det där känner jag igen. På den tiden då jag studerade åkte jag runt i en j-la grym bil som jag ärvde utav min mormor när hon slutade köra. Nämligen en Floridablå VW derby av -79 års modell . På den bilen satt vindrutespolningen på golvet i form utav en pedal. Min sambo åkte alltid och besiktigade den bilen. Var aldrig något problem, tills jag skulle besiktiga. Nedslag direkt! Pedalen skulle väck och en knapp på instrumentbrädan skulle dit, tydligt markerad. Detta var för 3 år sedan!!"mlindblom" Vad gäller reglaget så skulle jag beställa det ifrån USA. Citera
Gäst February 18, 2005 Report February 18, 2005 *skrockar*Ja det var just ett snyggt ställe!! Reglaget är rätt och du behöver inte byta det.Det ska sitta till vänster om rattstångenGlappa är dom men byt gärna kontakten bakom Citera
Recommended Posts