laxkungen April 3, 2021 Report April 3, 2021 Skall byta främre hjullager på min 70.a och undrar hur hårt jag skall dra åt muttern för lagret? Citera
Per Berglund April 3, 2021 Report April 3, 2021 (redigerad) 1 hour ago, laxkungen said: Skall byta främre hjullager på min 70.a och undrar hur hårt jag skall dra åt muttern för lagret? Medans du snurrar navet dra till 30Nm Backa muttern ½-varv Dra igen med liten momentnyckel 1.7Nm medans du snurrar Placera låskorgen så det stämmer med saxpinnehålet Ändrade %s av %s (%s) Citera
laxkungen April 8, 2021 Author Report April 8, 2021 Jag har två frågor! Behöver jag byta både inre och främre framhjulslager? behöver man även byta på andra sidan? Citera
Tungelsta HT-67 April 9, 2021 Report April 9, 2021 Byt bägge lager per sida , att byta bägge lager (höger / vänster) för framaxel eller bakaxel är klokt . Brukligt att saker på framvagn byts i par (styrstag mm ) Citera
Recommended Posts