pellehuggare June 24, 2021 Report June 24, 2021 Musse 66 cab 289. sliter mycket snett på yttersidorna fram, nu förespråkar nog de flesta en hjulinställning, det kommer också att ske efter däckbyte, men till frågan här, jag upplever det som att bilen tvingas rakt fram när jag vrider, märks mest på grusunderlag, jag kan inte det här med difrentsialer, är musse 66 diffspärrad så att båda bakhjulen drar lika, eller har jag något annat fel ? Citera
JanneJ June 24, 2021 Report June 24, 2021 Min spontana reaktion är att du har alldeles för mycket toe-in. En diffbroms ger inte det beteendet. Citera
Per Berglund June 24, 2021 Report June 24, 2021 (redigerad) Ja för mycket toe. Men ska du göra hjulinställning bör du nog först se över hur framvagnen ser ut. Oftast lika bra slänga på lite nya yttre/innre P-ändar och annat om det ser lite visset ut. Nya bärarmar brukar vara praxis! Ett elände! Det finns ju en anledning till att det drar snett om det inte gjort så tidigare. Ändrade %s av %s (%s) Citera
Recommended Posts