Jump to content

Featured Replies

comment_177485
8 timmar sedan, Janneberka said:

Hello, nÄgon som har fÀrgat om golv mattorna alltsÄ den som tÀcker hela golvet jag har en trÄkig orange fÀrg gul bil vit inredning nÄgra förslag?

Eftersom det Àr Nylon sÄ kommer fÀrgen bara ligga utanpÄ trÄdarna som ett lager.
Det sugs inte in i materialel sÄ det blir vÀldigt kortlivat isÄfall eftersom gamla kulören direkt kommer synas vid slitage
I tillverkningen sÄ Àr sjÀlva plasten mixad med kulören.

SÄklart gÄr det fÀrga men glÀdjen blir vÀldigt kortlivad och ett jÀkla jobb att göra det praktisk plus kostnad.

Köp en ny matta.
En 50Är gammal nylon matta Àr ingen höjdare

• Author
comment_177504
On 2021-08-31 at 06:11, Per Berglund said:

Eftersom det Àr Nylon sÄ kommer fÀrgen bara ligga utanpÄ trÄdarna som ett lager.
Det sugs inte in i materialel sÄ det blir vÀldigt kortlivat isÄfall eftersom gamla kulören direkt kommer synas vid slitage
I tillverkningen sÄ Àr sjÀlva plasten mixad med kulören.

SÄklart gÄr det fÀrga men glÀdjen blir vÀldigt kortlivad och ett jÀkla jobb att göra det praktisk plus kostnad.

Köp en ny matta.
En 50Är gammal nylon matta Àr ingen höjdare

Ok tack för svar,vart kan man hitta nya? dom lÀr vara formskurna

comment_177507

Du kommer aldrig att fÄ samma passform med en nytillverkad matta. Jag Ängar bittert att jag inte frÀschade till min originalmatta. Jag köpte den bÀsta och dyraste att kunde hitta, den var "Proudly made in USA". HÄller jag upp den mot ljuset kan jag se rakt igenom den! Plus att passformen var usel!

comment_177510
2 timmar sedan, Jan CMC 391 said:

Du kommer aldrig att fÄ samma passform med en nytillverkad matta. Jag Ängar bittert att jag inte frÀschade till min originalmatta. Jag köpte den bÀsta och dyraste att kunde hitta, den var "Proudly made in USA". HÄller jag upp den mot ljuset kan jag se rakt igenom den! Plus att passformen var usel!

Nu generaliserar Ä det grövsta !!!   
DÄ köpte du en 100% nylonmatta standard sÀkerligen för minst 5Är sedan och hade ingen koll ....Idag det finns EXAKT likt original jag har sjÀlv bytt ut flera.
Har bytt pÄ mÄnga Mustanger och senast i vÄras och den var perfekt.

ACC eller TMI Àr det som gÀller....Troligen Àven Scott Drake som jag aldrig prövat men innehÄller 80%Rayon/20% Nylon exakt som originalet

Sen ska den vara sydd med "Loops" och tidigare var Àven helt slÀt matta vanlig som Àr just "Usel" 

Ändrade %s av %s (%s)