Jump to content

Våren är på väg!!!!!


Hans-Åke cmc1478

Recommended Posts

På väg i snömodden till spårvagnen för att åka till jobbet, helt plötsligt anar jag något bekant i ögonvrån, tittar upp mot Pressbyrån och ser fronten på en bil som står och väntar vid trafikljuset.

En Mustang? Tvåtusenfemma?

Neeej...njaa...joomenvisst.

När det slår om till grönt hör man ett dovt muller och Mustangen jazzar lite i snön innan den får fäste, den är silvermetallic med två vita stripes över huv och tak och svart inredning. Jag tror till och med att den har sommardäcken på 17".......

Kan man få ett bättre vårtecken?

Link to comment
Share on other sites

En viss Laser röd cab går just nu i Lund och Helsingborg :-) Vovlon står på verkstad, så då fick andrabilen krypa ut ur vinterdvalan. Lätt absurd känsla att köra cabbe när snön ligger djup/i högar. Men jag kan intyga att värmen är bra i den iallafall, även om skinnstolarna är väldigt kyliga på morgonen. Väntar bara på lite sol också, då SKA taket fällas ner också 8)

Link to comment
Share on other sites

Hmmm....

-22 grader i morse. Den norrländska våren låter vänta på sig :? . Det är ju trots allt fortfarande februari. Men vänta bara tills sopmaskinerna varit ute och tagit undan vinterns grus! Detta borde, om gud är god, inträffa någon gång i början av april. Då startar jag upp vinkeln (om den är färdig vill säga)! :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Hehe... jo våren kommer väl om ett tag. Väntar själv på att Auto Classica i Ystad får hem deras Svarta GT. Då ska jag dit i dregla... om man frågar snält kanske man för provsitta :D

För egen del så står 66an på bockar i garaget och får nya skivbromsar fram. Stöter konstant på problem, men de (har än så länge) löst utan större draman. Besiktning nu i Maj så det finns lite tid att få det rätt. Dagen D är Ystads Cruising, då BP har öppet hus för amerikanare.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...