Jump to content

Need For Speed Underground2


Leijon CMC 855

Recommended Posts

Hej, har egentligen inget konkret med mustanger att göra, men tyckte det var kul skriva ner. Köpte Tv-spelet Need For Speed Underground 2 innan snöstormen slog till. För er som inte vet vad detta är, så kan man säga att man kör bilar, tävlar mot andra bilar i drag, bana mfl. vinner bilar, vinner olika saker till bilar. Poängen är väl att modofiera bilen till max... andra känner till detta som "KATALOG TRIMNING", "KEPS-KILLEBILAR" och JING-JING bilar.

I alla fall, tyckte att jag kunder identifiera en Musse 05'a lite då och då, och visst, långt om länge vann jag en Mustang 05 GT! och det tyckte jag var skitkul, med det rätta V8 ljudet mm.

Sen kunde man göra sin egen version av en modifierad 05a, typ en egen "Steeda" eller "Saleen".

Link to comment
Share on other sites

"KATALOG TRIMNING", "KEPS-KILLEBILAR" och JING-JING bilar. ????

Menar du dyno queens, Kebabkittade och Bling Bling?

Förövrigt är spelet ruggigt kul.

Men när man vråltrimmat mussen så var den snud på omöjlig att köra.

Hade den som drag-bil ett tag.

Nu har jag:

Skyline för långlopp

Miata för varvlopp på trånga banor och för styling

Mustang för glid

Hundai som extrabil, den skall bytas mot en escalade ganska snart så man får köra alla SUV-race.

Link to comment
Share on other sites

Mustangen hanterar faktiskt inte så dåligt. Man får ju köra Performance Tuning-saken i garaget, och ställa in stötdämpare, fjädrar osv, och det gäller ju på alla bilar.

Personligen tycker jag det är rätt kul att köra Mussen på testbanan in i chikanen efter startrakan och med spinnande bakdäck och V8-vrål köra bredställ genom hela kurvan. 8)

Link to comment
Share on other sites

VA Fan!?!? Häftigt att andra spelar också! Trodd jag faktiskt inte. Förväntade mig en massa diss etc. Har klarat tunt 57% av spelet. Själv kör jag Nissan 240SX med 7* i stort sett allt, H2 SUVen med 10* i SUV-racen och givetvis Mussen också 10* som "omslags bil" :wink:

Men spelet som helhet har de lyckats bra med. Nu kan man till och med burna loss stillastående :D :wink:

KATALOG-TRIMM? Jo det är som det låter. Bilar som kör med chip, ECU och allt vad f*n det heter. Man fluktar lite grand i i Dahlhems katalog och säger "sån ska jag ha"! Alla nya bilar.. :wink:

KEPSKILLAR, det är sådanna som precis fått körkort och kör sin fars smått kraftigare BMW M5a ellet lijn. (och tydligen lyckas krocka med sin kompis som också är ute och buskör. En san händelse utan för ÖP skolan i Ystad. Ett gäng (icke-svenskar) hade nyligen fått körkort, körde runt i stan och jagade varandra och lyckades köra ihop. OPS!) :wink:

JING-JING bilar? det är typ katalogtrimmade bilar. Till skillnad från V8's mörka burblande så låter de som en moppe på steroider... jing!-jing!-jing!... (där av namnet..hehe :wink: )

Link to comment
Share on other sites

NFSU2 har ja klarade jag 1 månad efter att det hade kommit ut 8) Eller klarat o klarat är kanske fel och säga, med liten risk att förstöra spänningen så klarar man spelet efter 65% det kan variera lite. Helt plötsligt fick jag ett meddelande "grattis du har klarat spelet" o då hade jag inte gjort 100%. De resterande procenten är sånna uppdrag man inte har behövt göra innan som man kan göra i efterhand. Man går då till en meny där man kan välja de resterande loppen. Det var rätt många lopp att köra så jag orkade inte med o köra dom så jag slutatde spela.

Men det var inte enda anledningen till att ja sluta spela. När jag hade klarat spelet sa tjejen att jag skulle köra till den gula stjärnan på kartan för att plocka upp wide bodykit. Men när ja kolla på kartan fanns där ingen gul stjärna :x Sen sa tjejen att jag skulle lämna tillbaka min bil till hennes garage men när jag kör dit säger hon inget om att hon vill ha tillbaka den :? Så jag blev lite sur på spelet och slutade spela det.

Har kollat lite på spel forum där flera andra har haft samma problem. Verkar vara någon bugg i spelet.

Jag orkar inte klara om allting en gång till, för att få se vad som händer i slutet. För det sista man gör ät antagligen att lämna tillbaka bilen.

För övrigt kan jag säga att mitt garage består av Nissan 240SX, Mitsubishi Evo8, Toyota Supra, Nissan 350Z, Nissan skyline R34. De uppdrag jag har utfört har jag klarat alla på hard :) Det måste ju vara lite utmaning.

Link to comment
Share on other sites

själv så körde jag genom spelet på tangentbordet innan jag kopplade in ratten.. ;)

och eftersom jag trimmat nissan 200sx sen ett bra tag före jag fick körkort så har jag kört genom hela spelet med 240sx:en men har även fullkittad skyline och en fullkittad musse.... + en supra med lite derygt steg 2 på allt... årkade inte trimma vidare för bilen suger... ;) mussen äger på drift..... och självklart är det pc som gäller för mig.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hehe, vad kul att det finns så många som spelar :D Än så länge har jag råkat ut för en bugg. Hon ville också ha tilbaks bilen, körde till garaget men inget hände så jag sket i det och fortsatte tävla. Vi får se vad som händer mer...

Själv kör jag på XBox (krysslådan.. hehe :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Jag kör på PC, och jag har testat att köra med min ratt och mina pedaler också. Är ju bara det att kör man på tangentbord så räcker det ju med ett knapptryck så har man fullt rattutslag isätllet. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...