November 6, 20213 yr comment_177999 Ăr Mishimoto axle back till en gt 2017 nĂ„got att satasa pĂ„?   Mvh Mats Ăstberg
November 7, 20213 yr comment_178006 Jag köpte Ford Performance Racing och Ă€r supernöjd, finns ingen drone(resonansljud) pĂ„ motorvĂ€gsfart, passerar besiktningen utan tjafs och mullrar vĂ€ldigt gott nĂ€r man trycker pĂ„. Â
November 7, 20213 yr Author comment_178007 Ford racing finns inte nÄgot mer, Àr det  Ford Performance Racing by Borla som du har?
November 8, 20213 yr comment_178012 14 timmar sedan, Mats Ăstberg said: Ford racing finns inte nĂ„got mer, Ă€r det  Ford Performance Racing by Borla som du har? ja det Ă€r samma
November 8, 20213 yr Author comment_178013 15 timmar sedan, Kenneth L said: Jag köpte Ford Performance Racing och Ă€r supernöjd, finns ingen drone(resonansljud) pĂ„ motorvĂ€gsfart, passerar besiktningen utan tjafs och mullrar vĂ€ldigt gott nĂ€r man trycker pĂ„.  Ăr det cat back eller axle back du har? Har du nĂ„got artikel nummer?
November 8, 20213 yr comment_178017 Jag kör axelback - jag har stora resonatorn kvar (dvs mittljuddÀmparen under bilen) - köpte en X-pipe ocksÄ i USA frÄn Ford Performance men ville inte montera den pga de svenska reglerna. Jag handlade av CJ Ponyparts i USA nÀr jag bodde dÀr. Denna var det: https://www.cjponyparts.com/ford-performance-by-borla-axle-back-exhaust-kit-2-1-2-sport-stainless-steel-with-4-chrome-tips-mustang-gt-2015-2017/p/M5230M8SC/ Vad Àr du ute efter i ljud? För oss var det viktigt att tex kunna köra 2-3 veckor runte europa med bilen utan att sitta o reta sig pÄ ljudet i motorvÀgsfart. Detta Àr för mig precis pÄ grÀnsen för det - och mera ljud skulle jag inte gilla om man inte bara vill bullra i stan!
November 8, 20213 yr comment_178018 Jag tycker att slutrören fyller upp perfekt i urtagen pÄ diffusern bak. Fick böja o bocka lite pÄ fÀstena för att fÄ det perfekt linjerat men det blev riktigt vasst och ser supersnyggt ut!
November 9, 20213 yr Author comment_178019 11 timmar sedan, Kenneth L said: Jag tycker att slutrören fyller upp perfekt i urtagen pÄ diffusern bak. Fick böja o bocka lite pÄ fÀstena för att fÄ det perfekt linjerat men det blev riktigt vasst och ser supersnyggt ut! Tack för upplysningen
November 9, 20213 yr comment_178022 21 timmar sedan, Kenneth L said: Jag kör axelback - jag har stora resonatorn kvar (dvs mittljuddĂ€mparen under bilen) - köpte en X-pipe ocksĂ„ i USA frĂ„n Ford Performance men ville inte montera den pga de svenska reglerna. Jag handlade av CJ Ponyparts i USA nĂ€r jag bodde dĂ€r. Denna var det: https://www.cjponyparts.com/ford-performance-by-borla-axle-back-exhaust-kit-2-1-2-sport-stainless-steel-with-4-chrome-tips-mustang-gt-2015-2017/p/M5230M8SC/ Vad Ă€r du ute efter i ljud? För oss var det viktigt att tex kunna köra 2-3 veckor runte europa med bilen utan att sitta o reta sig pĂ„ ljudet i motorvĂ€gsfart. Detta Ă€r för mig precis pĂ„ grĂ€nsen för det - och mera ljud skulle jag inte gilla om man inte bara vill bullra i stan! Vilka svenska regler fick dig att avstĂ„ ifrĂ„n X-pipe? ResonansdĂ€mparen tog jag bort och ersatte Ă€ven slutdĂ€mparna med Roush ljuddĂ€mpare pĂ„ min fd Mustang-16. Bilen gick genom besiktningen utan anmĂ€rkning.Â
November 9, 20213 yr comment_178023 Ljudet blir alldeles för högt i den setupen med X-pipe och mina dÀmpare. Hade en kompis i USA med ljust den set-up och jag vill varken Äka ikring och bullra sÄ mycket eller ha diskussioner med besiktningskillarna. Och jag vill kunna anvÀnda bilen pÄ lÄngresor utan att ha ont i huvudet för bullret. Om besiktningspersonalen vÀljer att inte gnÀlla har jag inga problem med det - men jag lovar att man uppfyller inte de europeeiska bullerkraven och man uppfyller inte de amerikanska i de stater dÀr man faktiskt bryr sig. I Indiana dÀr vi bodde brydde ingen sig sÄ dÀr hade det varit bara att Äka.
November 9, 20213 yr comment_178024 2 timmar sedan, Kenneth L said: Ljudet blir alldeles för högt i den setupen med X-pipe och mina dĂ€mpare. Hade en kompis i USA med ljust den set-up och jag vill varken Ă„ka ikring och bullra sĂ„ mycket eller ha diskussioner med besiktningskillarna. Och jag vill kunna anvĂ€nda bilen pĂ„ lĂ„ngresor utan att ha ont i huvudet för bullret. Om besiktningspersonalen vĂ€ljer att inte gnĂ€lla har jag inga problem med det - men jag lovar att man uppfyller inte de europeeiska bullerkraven och man uppfyller inte de amerikanska i de stater dĂ€r man faktiskt bryr sig. I Indiana dĂ€r vi bodde brydde ingen sig sĂ„ dĂ€r hade det varit bara att Ă„ka. Jag förstĂ„r. Jag har haft funderingar pĂ„ att behĂ„lla original ljuddĂ€mpare pĂ„ nuvarande bilen men ta bort resonans dĂ€mparen. Jag har stĂ€llbara spjĂ€ll i avgasrören frĂ„n fabriken. Ăn sĂ„ lĂ€nge kör jag original.Â
November 10, 20213 yr comment_178028 11 timmar sedan, Robban1 said: Jag förstĂ„r. Jag har haft funderingar pĂ„ att behĂ„lla original ljuddĂ€mpare pĂ„ nuvarande bilen men ta bort resonans dĂ€mparen. Jag har stĂ€llbara spjĂ€ll i avgasrören frĂ„n fabriken. Ăn sĂ„ lĂ€nge kör jag original. tunnis đ, det var det första jag satte sĂ„gen i och smekte dit en Roush x-pipa đ
November 10, 20213 yr comment_178031 9 timmar sedan, Corvette said: tunnis đ, det var det första jag satte sĂ„gen i och smekte dit en Roush x-pipa đ Nej nej, det ska vara en H-pipa i sĂ„ fall. LĂ„ter bĂ€ttre i min smak men min flickvĂ€n vill inte jag vĂ€cker grannarna pĂ„ morgonen med ombyggd avgassystem. đÂ
November 11, 20213 yr comment_178033 13 timmar sedan, Robban1 said: Nej nej, det ska vara en H-pipa i sĂ„ fall. LĂ„ter bĂ€ttre i min smak men min flickvĂ€n vill inte jag vĂ€cker grannarna pĂ„ morgonen med ombyggd avgassystem. đ LĂ„ter inte speciellt högt innan du öppnar spjĂ€llet. Frugan kör alltid med öppna. Grannen har meddelat att nĂ€r frugan startar Mussen pĂ„ morgonen Ă€r det dags att gĂ„ upp, och nĂ€r jag startar hojen Ă€r det dags att gĂ„ ut till bilen đ
November 12, 20213 yr comment_178043 On 2021-11-10 at 18:54, Robban1 said: Nej nej, det ska vara en H-pipa i sĂ„ fall. LĂ„ter bĂ€ttre i min smak men min flickvĂ€n vill inte jag vĂ€cker grannarna pĂ„ morgonen med ombyggd avgassystem. đ Med GPF filter sĂ„ blir det inte sĂ„ stor skillnad mellan x och h har haft bĂ„da  var nĂ€r jag bytte till Borla Atak som det blev nĂ„gon större skillnad đ Ăndrade %s av %s (%s)
November 12, 20213 yr comment_178047 On 2021-11-11 at 08:19, Corvette said: LĂ„ter inte speciellt högt innan du öppnar spjĂ€llet. Frugan kör alltid med öppna. Grannen har meddelat att nĂ€r frugan startar Mussen pĂ„ morgonen Ă€r det dags att gĂ„ upp, och nĂ€r jag startar hojen Ă€r det dags att gĂ„ ut till bilen đ SĂ„ i tyst lĂ€ge lĂ„ter bilen som vanligt? Hur mycket lĂ„ter det i bilen efter demontering av resonanslĂ„dan jĂ€mnfört med innan?Â
November 12, 20213 yr comment_178048 4 timmar sedan, RRS550 said: Med GPF filter sĂ„ blir det inte sĂ„ stor skillnad mellan x och h har haft bĂ„da  var nĂ€r jag bytte till Borla Atak som det blev nĂ„gon större skillnad đ Vad Ă€r GPF filter?Â
November 12, 20213 yr comment_178054 3 timmar sedan, Robban1 said: Vad Ă€r GPF filter? GPF (Gasoline Particulate Filter) - Vad Ă€r det och vad gör det? Sedan september 2018 har GPF anvĂ€nts av alla nya GDI / bensinbilar (direkt bensininsprutning). Syftet Ă€r att begrĂ€nsa utslĂ€ppsnivĂ„n frĂ„n avgaserna pĂ„ samma sĂ€tt som DPF (dieselpartikelfilter) fungerar pĂ„ dieselmodeller Varför utrustar tillverkare sina fordon med partikelfilter?  Anledningen till att partikelfilter anvĂ€nds pĂ„ moderna bilar av tillverkarna Ă€r att det i mĂ„nga lĂ€nder, inklusive Sverige, Ă€r ett lagligt krav att hantera klimatförĂ€ndringar och minska föroreningar. Beroende pĂ„ vilket land du befinner dig i gĂ€ller olika regler, men kort sagt, det krĂ€vs en betydande och strategisk process för att minska utslĂ€ppen globalt. â A dramatic increase of vehicle production and critical rise of environmental pollutions, global warming, climate, greenhouse and transportation growth make countries around the world unite to find effective solutions. Thus, they agree the situation requires very strict, urgent actions in law and regulations to reduce passenger vehicle pollutionsâ - Pshtiwan M. Sharif et al 2019 IOP Conf. Ser.: Mater. Sci. Eng. 469 0120701  VĂ€rldsomfattande utslĂ€ppskrav och lagstadgade krav har dĂ€rför intensifierats för att sĂ€kerstĂ€lla att tillverkarna inte nöjer sig och inte jobbar vidare med ytterligare förbĂ€ttring. â(WLTP) is the new protocol regulation and requirement process to measure exhaust emissions in the real world with the real driving emissions (RDE) Test. EU is the first to introduce the (WLTP) as a legally binding procedure to achieve uniform test protocol throughout the world. The (WLTP) is taking into consideration optional equipment of the vehicle for everything that increases the vehicles fuel consumption and its emissions, the type approval will become a lot more complex. In fact, every vehicle gets its own CO2 rating based on its equipment, body type, aerodynamic properties, and mass.ââ - Pshtiwan M. Sharif et al 2019 IOP Conf. Ser.: Mater. Sci. Eng. 469 012070 Men, vad Ă€r GPF egentligen? dieselpartikelfilter (DPF) som finns i dieseldrivna fordon. Bensinpartikelfilter (GPF) anvĂ€nds för att ta bort partiklar frĂ„n avgasen frĂ„n en motor med direkt bensininsprutning (GDI). GDI-fordon blir mer populĂ€ra inom lagstiftningsomrĂ„det pĂ„ grund av anstrĂ€ngningarna att minska koldioxidutslĂ€ppen och att ligga i framkant av lagstiftningen pĂ„ omrĂ„det, till exempel Euro 6.2. En GDI-motor avger emellertid fler skadliga partiklar Ă€n indirekt bensininsprutning. Kort sagt, GPF kontrollerar utslĂ€pp av partiklar genom att fĂ„nga partiklar, vilket i slutĂ€ndan gör bilarna renare för miljön.
November 15, 20213 yr comment_178073 On 2021-11-12 at 21:40, Evald said: GPF (Gasoline Particulate Filter) - Vad Ă€r det och vad gör det? Sedan september 2018 har GPF anvĂ€nts av alla nya GDI / bensinbilar (direkt bensininsprutning). Syftet Ă€r att begrĂ€nsa utslĂ€ppsnivĂ„n frĂ„n avgaserna pĂ„ samma sĂ€tt som DPF (dieselpartikelfilter) fungerar pĂ„ dieselmodeller Varför utrustar tillverkare sina fordon med partikelfilter?  Anledningen till att partikelfilter anvĂ€nds pĂ„ moderna bilar av tillverkarna Ă€r att det i mĂ„nga lĂ€nder, inklusive Sverige, Ă€r ett lagligt krav att hantera klimatförĂ€ndringar och minska föroreningar. Beroende pĂ„ vilket land du befinner dig i gĂ€ller olika regler, men kort sagt, det krĂ€vs en betydande och strategisk process för att minska utslĂ€ppen globalt. â A dramatic increase of vehicle production and critical rise of environmental pollutions, global warming, climate, greenhouse and transportation growth make countries around the world unite to find effective solutions. Thus, they agree the situation requires very strict, urgent actions in law and regulations to reduce passenger vehicle pollutionsâ - Pshtiwan M. Sharif et al 2019 IOP Conf. Ser.: Mater. Sci. Eng. 469 0120701  VĂ€rldsomfattande utslĂ€ppskrav och lagstadgade krav har dĂ€rför intensifierats för att sĂ€kerstĂ€lla att tillverkarna inte nöjer sig och inte jobbar vidare med ytterligare förbĂ€ttring. â(WLTP) is the new protocol regulation and requirement process to measure exhaust emissions in the real world with the real driving emissions (RDE) Test. EU is the first to introduce the (WLTP) as a legally binding procedure to achieve uniform test protocol throughout the world. The (WLTP) is taking into consideration optional equipment of the vehicle for everything that increases the vehicles fuel consumption and its emissions, the type approval will become a lot more complex. In fact, every vehicle gets its own CO2 rating based on its equipment, body type, aerodynamic properties, and mass.ââ - Pshtiwan M. Sharif et al 2019 IOP Conf. Ser.: Mater. Sci. Eng. 469 012070 Men, vad Ă€r GPF egentligen? dieselpartikelfilter (DPF) som finns i dieseldrivna fordon. Bensinpartikelfilter (GPF) anvĂ€nds för att ta bort partiklar frĂ„n avgasen frĂ„n en motor med direkt bensininsprutning (GDI). GDI-fordon blir mer populĂ€ra inom lagstiftningsomrĂ„det pĂ„ grund av anstrĂ€ngningarna att minska koldioxidutslĂ€ppen och att ligga i framkant av lagstiftningen pĂ„ omrĂ„det, till exempel Euro 6.2. En GDI-motor avger emellertid fler skadliga partiklar Ă€n indirekt bensininsprutning. Kort sagt, GPF kontrollerar utslĂ€pp av partiklar genom att fĂ„nga partiklar, vilket i slutĂ€ndan gör bilarna renare för miljön. JasĂ„ den. Den lĂ€r strypa effekten pĂ„ motorn ocksĂ„.Â