Berndtog January 21, 2022 Report January 21, 2022 Kör min GT 2015 året runt. Har hört att AC ska vara på även under vintern då den inte mår bra av att stå still. Någon som vet mer kring detta? Citera
Hojåkaren January 21, 2022 Report January 21, 2022 Som jag fattat så immar det mindre bl.a i bilen. Jag bor i Norrbotten och kör med AC på hela vintern på vår Passat. Citera
Berndtog January 21, 2022 Author Report January 21, 2022 Om AC är avstängd är det risk för att packningar etc torkar eller blir dåliga? Citera
Wallentin January 22, 2022 Report January 22, 2022 12 timmar sedan, Berndtog said: Om AC är avstängd är det risk för att packningar etc torkar eller blir dåliga? Ja, packningar och o-ringar torkar ut. Så om den varit avstängd länge så kan gasen läcka ut sen när man slår på den igen. Kan leda till att kompressorn skär med. Har man ac´n på så avfuktar den kupén och hjälper till att få bort imma från rutorna. Citera
Kenneth L January 22, 2022 Report January 22, 2022 Det är väl bara att ha den i Autoläge. Men klart att det är utmanande för packningar och sådant när grejorna knappast används. Citera
BengtLindstrom February 8, 2022 Report February 8, 2022 Håller med alla talare i denna tråd! dessutom kan de börja lukta när AC står av alldeles för länge, enligt min erfarenhet... Citera
Gtttggg February 8, 2022 Report February 8, 2022 2 timmar sedan, Berndtog said: Någon nackdel att ha AC på alltid? Nej, låt den vara påslagen. Citera
Recommended Posts