Jump to content

Bygga om styrningen


Mbravo70

Recommended Posts

Hallå.

Har stött på ett problem, skulle bara byta pitman arm på min -67 och beställde en som skulle passa till just denna en 1 1/8" passning mot utgående axel på växel..

Nu passade ju inte denna pga att på min satt tydligen en 1" utgående axel, hm.

Det verkar svårt att hitta just en sådan som då också är till en manuell styrning och har en kulled i änden, Norrlands custom hade en på väg hem men med det priset borde den vara gjord i guld!!

Så till frågan, går det att byta alla stagen (som borde bytas i vilket fall) till en uppsättning som  och har en pitman arm med 1" passning mot snäckan?

Dessa har dock ingen led i änden på pitman armen så därför bör man väl byta resten så det matchar då?

Kan det finnas några problem ute vid spindelinfästningen i stället?

ha de!!

//Micke 

Link to comment
Share on other sites

On 2022-05-24 at 08:27, Per Berglund said:

Är det viktigt bilen ska original?

Är ju annars ett tillfälle skrota original styrväxeln och sätta dit ett Borgesson

Nej det är det väl inte, ska kolla upp det, tack för tipset 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jag köpte av misstag en pitman arm för servobil fast jag inte har servo. Det gick bra att montera ändå, enda skillnaden var att jag fick vända på den jackade muttern så jacken går inåt istället. Gick fortfarande att sätta dit en saxpinne och det har hållt sen dess.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...