Andersdal June 21, 2013 Report June 21, 2013 Är den svårstartad varm? Kolla med startgas, tänder den inte då så är det tändningsfel. Tändspolen var det på min. Kostade 350 kr på VP autoparts. Klockrent enkelt. Tänder den på startgasen så är det ju förgasarfel. Min tändspole hade ju gjort sitt. Citera
KenHT68 June 22, 2013 Report June 22, 2013 Hej! Jag vill ej blanda in elsystemet innan jag har fått ordning på förgasaren;) Citera
72Jönsson July 1, 2013 Report July 1, 2013 Om bilen är svårstartad varm så är nummer ett att kolla kondensatorn! Att den går bra varm bara du inte stänger av den betyder inteatt kondensatorn skulle vara hel. Citera
KenHT68 July 3, 2013 Report July 3, 2013 Hej igen Lars OscarssonNu har jag satt tillbaka den gamla choke-kåpan, och nu går bilen lika bra som den gjorde innan.Lite skumt, jag skiftade ju bara kåpan som fjädern sitter i. Jag varmkör hellre med gasfoten än att bilen går dåligt.MVH KenHT68 Citera
Recommended Posts