David March 31, 2005 Report March 31, 2005 Hej allihopaFunderar på att köpa en -67 i fint skick från staterna (min första). Alldeles nyss kom dock en kollega in till mig och sa att man kan få problem med avgassystemet när den ska registreras i Sverige, att de ofta inte godkänns, vilket kan bli dyrt o fixa. Jag satte kaffet i vrångstrupen. Har han rätt? Hur vet man isf om avgassystemet är OK när man köper den?Tack på förhand. /David Citera
Rambo March 31, 2005 Report March 31, 2005 Jag är ingen expert.....Men jag tror inte avgassystemkravengäller en bil från 1967. Så det borde inte vara några problem Citera
leifa66 March 31, 2005 Report March 31, 2005 jag hadde inga problem när jag tog in min 65 cab ock besiktade den samt känner andre som tagit in heller inga problem men kanske lite nyare bilar typ utrustade med cat Citera
ht67 cmc 1502 March 31, 2005 Report March 31, 2005 Avgasreglerna gäller väl som sagt bara nyare bilar? Har mycket svårt att tro att det skulle bli problem med en -67:a. Finns ju inte mycket att påverka på dem... Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 31, 2005 Report March 31, 2005 Hej.Nej det finns inga sådana krav här i Sverige på en Mustangfrån 67, däremot så kom det ett avgasreningskrav f.o.m. 1966 i USA. Det är den typen som kalas Termaktor, den regeln haringet med våra avgaskrav att göra idag. Du kan med gott samvete ta hem din Mustang och besikta den utan några krav på avgasrening men det är bra om förgasaren är i gott skick så du slipper gnället om för hög CO halt. :wink: Citera
Micke J April 3, 2005 Report April 3, 2005 På bilar från 1989 framåt är det krav på katalysator. -0,5 co-0,3 co ca.2500rpm-100 hc Citera
Recommended Posts