Jump to content

Micke J

Medlemmar
  • Inlägg

    19
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Micke J's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Har köpt mitt på Hansen även jag. Tyckte först att det såg konstigt ut, men kom snabbt fram till att mitt gamla va draget helt åt fanders.(Ett riktigt hemmasmide.) Det nya passade utan problem när man satte det som det skulle.
  2. Har haft detta problem jag med. Det visade sig efter MYCKET letande att det va dålig jord i fördelaren ( nya grejor). Kunde köra både 5 och 10 mil ibland utan problem. Men rätt va det va så började motorn rycka och ibland dö helt. Jordade brytarplattan i fördelaren så va problemet löst.
  3. På bilar från 1989 framåt är det krav på katalysator. -0,5 co -0,3 co ca.2500rpm -100 hc
  4. M&M Bilteknik i Bro? Dom har allt som behövs för mätning och justering. Skall göra desamma med min 65 ht, då jag har varit och flyttat på bärarmarna. 08 582 407 55
  5. Finns en bra lackfirma i Bro, norr om Stockholm. Skällsta Billackering 08 582 404 02 Har andvänt dom vid ett flertal tillfällen, både via arbetet & privat, utan att bli besviken.
  6. Det är bara att ta fram verktygslådan och skruva. Lådan måste mekas ner. Du ser vilka skruvar & muttrar du behöver släppa på. Kolla kopplingen och bussningen i svänghjulet när du ändå har lådan nere. Dom grejorna är troligen lika gamla och dåliga som urtrampningslagret. Lycka till.
  7. Någon som vet vart man kan få tag på spacerplattor nu för tiden. Dom som jag har ringt har slutat p.g.a dålig kvalitet. Kanske någon som har ligger hemma i garaget? Jag har ett par 18 tummare jag skulle vilja montera. Behöver 1-1,5tum tjocka.
  8. Hadde samma fel på min när jag köpte den. Kom fram till att vibrationerna satt i tryckplattan(bussningen såg bra ut) så jag köpte en ny kopplingssats där en ny bussning fanns med.(böt givetvis även denna) Och vipps så vart det riktigt trevligt att åka med bilen.
  9. Ekerkapslar eller fälgar slår det mesta på en Mustang, tycker jag. /Micke
  10. Kollade lite i en katalog från cooper. Det finns 265/50-15 1795+ moms & 295/50-15 1975+ moms. Med vita bokstäver för dom som vill ha. Kan även kolla med andra leverantörer om intresse finns. Ring mig på 08 582 407 55 /Micke
  11. Har du justerat upp backarna ordentligt? Om du inte har det så måste hjulcylindrarna trycka på längre vilket medför lång pedalväg.Likaså tar backarna bara i övre kanterna vilket kan få låsningstendenser .(Främre backen nyper fast.)
  12. Det händer rätt så ofta att det fastnar en massa små partiklar på bältena ( gäller alla bilar )och dessa smuts och tygrester gör att bältet blir tjockare och kärvar i alla ofta för små löphål. Brukar ta en trasa med spolarvätska och torka rent så brukar det komma igång igen. Det kan ju också hända att mekanismen kärvar ,då ska du nog fundera på att byta bälten.
  13. Dom heter Skällsta billackering och har tel.08 582 404 02. Har andvänt dom vid ett flertal tillfällen med mycket bra resultat. /Micke J
  14. Ta bort slangen från den inre och plugga denna. Kolla att du har vacum i den yttre.Den inre har att göra med om man vill att förtändingen skall dras tillbaka med vacum.Har lika på min .Är köpt på Hansen Racing ,dom hade ingen annan.
  15. Enligt mina beräkningar så blir det billigare att bygga bb äs sb om man ser till hk och nm/krona. Så här har jag tänkt. 460 motorer finns hur mycket som helst för billig penning. Stroker sats till över 500cui finns till denna maskin för en lite större summa pengar. Topplocken masserar man insugskanalerna i, ur dessa kan man om man vill få ut ca 700 hk. Summa totalt = överkomligt /hk och en maskin man kan glida runt med när som helst utan en massa trubbel. Utom möjligtvis Harry Haffa när suget att andvända högerfoten tar över. / Micke J
×
×
  • Create New...