Jump to content

Kuggingrepp, diff


Recommended Posts

Införskaffade en busbil så 65:an får vara ifred. Det sitter en ny Richmond utväxling i bilen, shimmad som bilderna visar. 

Denna setup viner mellan 60 och 85 km/h både vid pådrag och motorbroms. Såvitt jag kan se är det "ungefär" rätt ingrepp och det uppmätta spelet (backlash) är okej.

Vad anser expertisen, skall pinjongen in eller ut för att minska på vinandet?

IMG_4404.JPG

IMG_4406.JPG

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Richmond Street Gear, så den när skuren lite annorlunda än OEM. 

Har aldrig kommit underfund med hur kontaktytan för en Richmond- utväxling skall se ut. Brukar var lite lotteri med just detta märke. 

Ska lägga pinjongen lite närmare centrumlinjen på den här så får vi se om det blir tystare.

 

Ändrade %s av %s (%s)
Tryckfelsnisse
Link to comment
Share on other sites

Vet andra med vinande Richmond utväxling så det kanske är ett märkes signum att det låter!  

Skulle byta ut den till välkänt fabrikat och inte använda Crush sleeve det bara strular.
Jag har alltid kört solid och det är 100% tryggt.

Samtidigt säkra upp och byta till Daytona stöd för den har spruckit för mig trots rätt moderat effekt.

Link to comment
Share on other sites

9 minuter sedan, JanneJ said:

Borde har varit tydligare, vilken numerär utväxling är det?

Den mera högljudda är 3.55 (p/n 49-0101-1)

Verkar vara en egenskap hos Richmond. Har av samma märke i Pontiac, inte helt ljudlösa dom heller. 

Både Ford 3.55 o Pontiac (3.23 och 3.08) installerade med ny crush sleeve och nya komponenter, men likväl svåra att få tysta. 

Dags att uppdatera sina gamla föreställningar, på 80 o 90-talet var Richmond da shit, så kanske aktuellt med Yukon Gear istället.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...