Wesslau April 1, 2005 Report April 1, 2005 Hej.Vet någon vad tändläget är på min Mustang GT 5,0 -88?//Björn Citera
-86GTStang April 1, 2005 Report April 1, 2005 Still tenningen til ca 14 grader fortenning. Orginalt er ca 10. Ta ut Spout connectoren, pluggen som står på ledningene fra fordeleren, før du justerer tenningen. lykke til. PS, rens kontaktene i fordelerlokket, og kontaktpunktene på rotoren før du stiller tenningen. Riktige plugger og riktig åpning er også viktig...Men, dette visste du vel.... :wink: MH Trygve A Citera
Wesslau April 1, 2005 Author Report April 1, 2005 Perfekt!!Tusen tack för det snabba svaret!!//Björn Citera
87gt50 April 1, 2005 Report April 1, 2005 Man kan i vissa fall gå så långt upp som till 18°, och sen backa tills pingandet försvinner. Vissa 5.0 kan köras väldigt högt, och 10° är med tanke på den 87oktaniga bensinen som normalt användes när dessa bilar kom ut på marknaden. Var försiktig bara, och sätt den så högt som du vågar.Trygve, hur går det med ditt projekt, kommer du söderut snart? Vi har 15° och strålande sol och vindstilla! Har varit ute och slitit till slicksen lite , tyvärr så ville inte generatorn vara med. Måste dessutom förmodligen trimma bort lite till på plasten på GT kitet runt bakhjulen. Dremel är ett bra verktyg!!! mvhJocke Citera
Wesslau April 1, 2005 Author Report April 1, 2005 Så... Nya stift, kablar, fördelare, fördelarlock och tändinställning.Den låg på 25 grader innan!!Ställde ner den på 14 grader och det gjorde underverk!Som en helt ny bil! Citera
-86GTStang April 4, 2005 Report April 4, 2005 Man kan i vissa fall gå så långt upp som till 18°, och sen backa tills pingandet försvinner. Vissa 5.0 kan köras väldigt högt, och 10° är med tanke på den 87oktaniga bensinen som normalt användes när dessa bilar kom ut på marknaden. Var försiktig bara, och sätt den så högt som du vågar.Trygve, hur går det med ditt projekt, kommer du söderut snart? Vi har 15° och strålande sol och vindstilla! Har varit ute och slitit till slicksen lite , tyvärr så ville inte generatorn vara med. Måste dessutom förmodligen trimma bort lite till på plasten på GT kitet runt bakhjulen. Dremel är ett bra verktyg!!! mvhJocke Hei, ja det er også en fin justeringsmulighet ! Vel, må nok ta en tur søderut snart !!! Mitt prosjekt går bra, 50timer i garasjen i Påsken, og nå holder jeg på å kjøre inn clutchen. Fin og lett pedal, og det ser ut til at det ikke er lekasje etter bytte av Rear Main seal.Men, den ble VELDIG tung på rattet med Flaming River kit installert...Må trene armene hardt frem mot sommeren... Kan tenke meg at du har slitit litt på slicksen.. Høres skøy ut ! Fikk installere ny generator på min sist sommer også. Dremel, ja det er bare å kutte bort, mindre vekt etc.. (Ps ,skal ta noen bilder og skrive litt mere ang. mine ombyggninger... Har vært bortreist noen dager, så det ble litt forsinket svar... Later ! ) Mvh Trygve Fox Rules! Citera
-86GTStang April 4, 2005 Report April 4, 2005 Så... Nya stift, kablar, fördelare, fördelarlock och tändinställning.Den låg på 25 grader innan!!Ställde ner den på 14 grader och det gjorde underverk!Som en helt ny bil! Så bra, godt å høre at det ble et bra resultat ! Bare triverlig å kunne hjelpe ! Lykke til. Mvh Trygve Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.