Jump to content

Recommended Posts

Still tenningen til ca 14 grader fortenning. Orginalt er ca 10. Ta ut Spout connectoren, pluggen som står på ledningene fra fordeleren, før du justerer tenningen. lykke til. :D

PS, rens kontaktene i fordelerlokket, og kontaktpunktene på rotoren før du stiller tenningen. Riktige plugger og riktig åpning er også viktig...

Men, dette visste du vel.... :wink: MH Trygve A

Man kan i vissa fall gå så långt upp som till 18°, och sen backa tills pingandet försvinner. Vissa 5.0 kan köras väldigt högt, och 10° är med tanke på den 87oktaniga bensinen som normalt användes när dessa bilar kom ut på marknaden. Var försiktig bara, och sätt den så högt som du vågar.

Trygve, hur går det med ditt projekt, kommer du söderut snart? Vi har 15° och strålande sol och vindstilla! Har varit ute och slitit till slicksen lite :D , tyvärr så ville inte generatorn vara med. Måste dessutom förmodligen trimma bort lite till på plasten på GT kitet runt bakhjulen. Dremel är ett bra verktyg!!! :D

mvh

Jocke

Så... Nya stift, kablar, fördelare, fördelarlock och tändinställning.

Den låg på 25 grader innan!!

Ställde ner den på 14 grader och det gjorde underverk!

Som en helt ny bil!

Man kan i vissa fall gå så långt upp som till 18°, och sen backa tills pingandet försvinner. Vissa 5.0 kan köras väldigt högt, och 10° är med tanke på den 87oktaniga bensinen som normalt användes när dessa bilar kom ut på marknaden. Var försiktig bara, och sätt den så högt som du vågar.

Trygve, hur går det med ditt projekt, kommer du söderut snart? Vi har 15° och strålande sol och vindstilla! Har varit ute och slitit till slicksen lite :D , tyvärr så ville inte generatorn vara med. Måste dessutom förmodligen trimma bort lite till på plasten på GT kitet runt bakhjulen. Dremel är ett bra verktyg!!! :D

mvh

Jocke

Hei, ja det er også en fin justeringsmulighet !

Vel, må nok ta en tur søderut snart !!! Mitt prosjekt går bra, 50timer i garasjen i Påsken, og nå holder jeg på å kjøre inn clutchen. Fin og lett pedal, og det ser ut til at det ikke er lekasje etter bytte av Rear Main seal.

Men, den ble VELDIG tung på rattet med Flaming River kit installert...

Må trene armene hardt frem mot sommeren...

Kan tenke meg at du har slitit litt på slicksen.. Høres skøy ut ! Fikk installere ny generator på min sist sommer også. Dremel, ja det er bare å kutte bort, mindre vekt etc.. :) (Ps ,skal ta noen bilder og skrive litt mere ang. mine ombyggninger... Har vært bortreist noen dager, så det ble litt forsinket svar... Later ! ) Mvh Trygve Fox Rules!

Så... Nya stift, kablar, fördelare, fördelarlock och tändinställning.

Den låg på 25 grader innan!!

Ställde ner den på 14 grader och det gjorde underverk!

Som en helt ny bil!

Så bra, godt å høre at det ble et bra resultat ! :) Bare triverlig å kunne hjelpe ! Lykke til. Mvh Trygve :D

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...