Jump to content

Hjälp med att välja färg


Arte

Recommended Posts

Hej ska lacka om min Fastback och skulle vilja ha tips om vilken färg skulle passa på min 1969 Fastback,lurar på eleanor är det nån som vet färgnumret? Har även tänkt lacka den svart men har hört runt lite och svart är väldigt svår o hålla ren.Tips önskas

Link to comment
Share on other sites

Tja, det är orginal lacken på nu winter blue men tycker att bilen ej gör sitt rätta,sen är det ej orginal motor o inredningen är från en mach1 så tänkte en färg som syns lite mer,men du kanske har rätt

Link to comment
Share on other sites

Vad du än gör, måla originalfärg !

Dels för att man blir trött på alla färger som aär "inne" och dels

för att jag gillar din originalfärg.

Jag reagerar mera på en Mustang idag med udda färg än om den är röd

eller om det är än Grabber blue................

Link to comment
Share on other sites

Vad du än gör, måla originalfärg !

Vad du än gör, lacka i den färg du vill ha skulle jag vilja säga. Verkar ju dumt att lacka bilen i en kulör man inte trivs med bara för att det nu råkar vara originalkulören!

Min bestämda åsikt...

Link to comment
Share on other sites

Inlägget från Hampus tyckte jag personligen känns klokt om man absolut inte vill ha orginalfärgen. Byter själv just nu från gult till blått, men inom samma år. Lycka till med ditt färgval, men din orginalfärg tycker åtminstoe jag är snygg, men som sagt smaken är som baken :?

Link to comment
Share on other sites

Hej svejs!! Det finns en färg som heter Acapulco(blå metallic 1969)

Den skulle nog passa tror jag,eller Eleanor grå,är det nån som vet färg koden till Eleanor?

Link to comment
Share on other sites

Hej,

En originalkulör från rätt årsmodel ÄR att föredra, speciellt om du vid något tillfälle vill sälja. Konstiga färgval - även snygga nyanser - gör att det är svårare att hitta rätt köpare.

Kan starkt rekommendera Acapulco Blue. Om du vill ha det extra snyggt kan du komplettera med original reflekterande Mach 1 stripes i guld.

Plus en uppsättning snygga hjul och du har en riktig "eyecatcher".

Har bara bif. bild av en bil som jag funderade på köpa (eBay).

OBS: Här hittar du ex. på alla 69 kulörer: http://www.svs.com/zim/mustang/69colors.html

Lycka till/Anders

Link to comment
Share on other sites

Besluts ångest!! nu är det 2 färger jag ska välja mellan.Antingen orginal Winter Blue eller Gulfstream Aqua PUUH är det nån i klubben som har en

Gulfstream Aqua som man kan titta på en bra bild?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...