Mach1-70 March 29, 2023 Report March 29, 2023 Jag har en Mach1 -1970 med 351cl 4v med en läckande Holley 4-portare ( storlek 750??) Tänkte ta fram bilen ur garaget efter den stått 15 år (ägt den i 30år!!),men skulle antingen behöva renovera befintlig förgasare alt byta till en Edelbrock Bilen gick ok med den gamla förgasaren,men tänkte ha en "enklare"och mindre törstig variant och att bilen är lättstartad Motorn har orginalfördelare med Pertronix som jag monterade för c:a 25-år sedan och det sitter FMX växellåda Motorn är en 351cl (utbytesmotor som gått 1500-mil med org 4V toppar och ngt vassare kamaxel och headers) Tacksam för tips gällande vilken förgasare jag ska välja eller om jag ska renovera den läckande Holly förgasaren Citera
stefan_borgen April 1, 2023 Report April 1, 2023 Enklast är väl att kolla din holleys nummer på choke huset och köpa en renoverings sats, alternativt gå ner i storlek till en 650 dubbelpump 4777 eller 700 list 4778 har bara bra erfarenheter av dom. Citera
Mach1-70 April 2, 2023 Author Report April 2, 2023 Hej Stefan o tack för svar! Jag ska kolla exakt vad det är för nummer på förgasaren. Jag vet att jag gjorde iordning den när jag köpte bilen -94,och då var den så gott som oanvänd men läckte iom att bilen inte körts mellan 79-94. Har för mig att jag satte dit gummipackningar mellan förgasarhuset och flottörhusen,och nu tror jag att det läcker ifrån accpumpsmembranen Jag köpte en repsats org Holley för många år sedan,så får se om det finns nåt att använda i den! Jag hade en annan Mustang där det satt en Edelbrock monterad och vill minnas att den fungerade perfekt Citera
stefan_borgen April 3, 2023 Report April 3, 2023 Axpumps membranen brukar börja att läcka, blir också ganska hårda inget fel att byta ibland. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.