Jump to content

Tips på förgasare,Mach1 -70 351cl 4v


Mach1-70

Recommended Posts

Jag har en Mach1 -1970 med 351cl 4v med en läckande Holley 4-portare ( storlek 750??)

Tänkte ta fram bilen ur garaget efter den stått 15 år (ägt den i 30år!!),men skulle antingen behöva renovera befintlig förgasare alt byta till en Edelbrock

Bilen gick ok med den gamla förgasaren,men tänkte ha en "enklare"och mindre törstig variant och att bilen är lättstartad

Motorn  har orginalfördelare med Pertronix som jag monterade för c:a 25-år sedan och det sitter FMX växellåda 

Motorn är en 351cl (utbytesmotor som gått 1500-mil med org 4V toppar och ngt vassare kamaxel och headers)

Tacksam för tips gällande vilken förgasare jag ska välja eller om jag ska renovera den läckande Holly förgasaren

Link to comment
Share on other sites

Hej Stefan o tack för svar!

Jag ska kolla exakt vad det är för nummer på förgasaren. Jag vet att jag gjorde iordning den när jag köpte bilen -94,och då var den så gott som oanvänd men läckte iom att bilen inte körts mellan 79-94.

Har för mig att jag satte dit gummipackningar mellan förgasarhuset och flottörhusen,och nu tror jag att det läcker ifrån accpumpsmembranen

Jag köpte en repsats org Holley för många år sedan,så får se om det finns nåt att använda i den!

Jag hade en annan Mustang där det satt en Edelbrock monterad och vill minnas att den fungerade perfekt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...