JEC April 4, 2023 Report Share April 4, 2023 Har läst det mesta som skrivits om Ventiljustering, men har en 302 av årsmodell 1971 som suttit i en Ford Torino. Skall man just enl metod känna att man kan vrida stötst sedan ansätta muttern ett varv eller Oscarssons mod skruva muttern i botten? IMG_2878.MOV Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tungelsta HT-67 April 5, 2023 Report Share April 5, 2023 Om det är hydrauliska lyftare så skall de just så att spelet på stötstången precis är borta . Därefter ett halvt varv på muttern . Har aldrig hört talas om att man skall bottna lyftaren . Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
THOMAS April 5, 2023 Report Share April 5, 2023 (redigerad) Det är inte lyftaren som ska dras i botten, utan vipparmen/ muttern ! Men dom topparna som är på bilden är inte 71. Utan tidigare före side rail vipporna. Dom ska som sagt dras till o-spel sedan förspännas ca 1/4 - 3/4 varv. ( om du tittar noga så skall du kunna se årtalet på topparna ) Casting numbers 65 heads | Vintage Mustang Forums (vintage-mustang.com) Ändrade %s av %s (%s) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JEC April 5, 2023 Author Report Share April 5, 2023 På 302 finns två varianter. Den ena varianten justerar man som du säger. Den andra där är den gängade delen klenare än delen under vippan. Jag tycker att det ser ut att vara samma diameter. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.