Antrax April 4, 2005 Report April 4, 2005 Hej är det någon som vet om vattenpumpen från granada 2.8l V6 passar på min gamla rova ifrån 1974? (Mustang II 2.8L V6) mvh / Andreas Citera
Fahlgren April 6, 2005 Report April 6, 2005 Nu står min egen MII V6a illa till så jag inte kan jämföra men jag tror att den ser annorlunda ut. Försöker klistra in bild av vattenpumpen från 2.8i så kan du jämföra själv. Citera
Antrax April 6, 2005 Author Report April 6, 2005 ja det är lite svårt att avgöra.. har dålig pump på min V6 och gämförde lite priser och granada pumpen är 300 kr billigare.. men visst är det samma block, eller har jag missförstått alltsammans Citera
therealpinto April 7, 2005 Report April 7, 2005 Det är samma block och såvitt jag vet passar pumparna emellan också. Bröstkåpan kan i och för sig vara annorlunda men den går ju också att ta från Granada i värsta fall./Gustaf Citera
Antrax April 7, 2005 Author Report April 7, 2005 Okej, såg en bild igår som jag fick av en snubbe som skulle sälja en motor på blocket. Där såg pumpen exakt identisk ut.. Han visste inte säkert, men det var troligtvis en -83-85. tänkte fråga nån här först som skruvat lite i dom här motorerna och som är lite säkrare på hur grejerna ser ut innan jag köper något.mvh / Andreas Citera
Ronnie S April 8, 2005 Report April 8, 2005 Det räcker inte att vattenpumpen passar mot bröstkåpan, det kan tex skilja på medbringaren (som du monterar remskivan på). Jag vet inte själv om det kan vara samma vattenpump, men jag har mina tvivel. Det enda säkra sättet är väl att montera bort pumpen och ta med den in till reservdelfirman och jämföra, tyvärr. Citera
Recommended Posts