Jump to content

Kan man köpa lösa damasker till en -67?


MrTurbo_1645

Recommended Posts

Såg att damaskerna runt kulbultarna i framvagnen var dåliga, dock verkar inte själva bultarna slitna. Kan man byta bara själva gummina runt leden? I dagens ekonomiska läge vorde det bra. :roll:

Vart kan man hitta dessa damasker och om det nu inte går att byta så vad kostar samtliga leder nya? Någon som bara bytt gummin tidigare?

Link to comment
Share on other sites

Gäller det övre kulbultarna så är de inte dyra, men om det är de som är integrerade i nedre armen så kan nog byte av själv gummit vara ett alternativ. Har nyss beställt alla slitdelar komplett till -67 framvagn, och i mitt fall så blev det hela nedre bärarmarna som beställdes. Fick ej isär kulbulten från armen vilket måste göras för att byta gummidelen. Mina var heller inte slitna utan endast spruckna gummin, så fettet kryper ut.

Gå ej på förslaget om någon säger att det är samma armar till -68. Hålen stämmer inte.

OM du ska byta hela nedre bärarmen så fick jag priset 1800:-st från en Svensk återförsäljare, men de kostar ca 46.00 dollar stycket i USA.

Till nedre bärarmen finns lösa gummi att beställa hos Mustangs Unlimited med artikelnr: 73105 01 pris: 5.95 styck.

De heter: SEAL,LOWER BALL JOINT DUST 65/73

Link to comment
Share on other sites

Tack!

Men mustangsunlimited.com funkar ej här. Är det min dator som drabbats av mustangfobi eller är deras sida nere?

Finns de övre gummina lösa där med? Kostar en komplett led?

(typiskt att det inte ska funka nu, jag behöver ju delarna pronto)

Link to comment
Share on other sites

Tack!

Men mustangsunlimited.com funkar ej här. Är det min dator som drabbats av mustangfobi eller är deras sida nere?

Finns de övre gummina lösa där med? Kostar en komplett led?

(typiskt att det inte ska funka nu, jag behöver ju delarna pronto)

Deras sida brukar ligga nere ganska ofta ( Kanske beror på uppdateringar. Det är ju natt på östkusten i USA när vi har förmiddag).

Den fungerar med allra största säkerhet snart.

Har för övrigt deluxesatsen från Mustangs Unlimited hemma nu. Fina grejor vill jag lova. Köpte rubbet nytt till framvagnen. Kostade runt 4000 om jag inte missminner mig.

/Fredde

Link to comment
Share on other sites

Tjena.

Har två stycken nya övre kulbultar till övers,dom har endast varit provmonterade.Det visade sig att ena övre bärarmen var glapp så jag köpte helt nya kompletta bärarmar.Så dom blev över.Tror att det är samma fyrbultade kulbultar ända från 65 till -69 om du har standard framvagn.Hör av dig om du är intresserad.

Link to comment
Share on other sites

För att få ner kostnaden så måste du nog beställa lite mer. Jag tror Rolands Mustang parts har dessa gummin. Ring och kolla med honom. Hans hemsida finns under länkar.

Angående Mustang Unlimited hemsida så brukar den vara inaktiv lite då och då. Vilket är problematiskt när man vill söka och beställa grejer.

Link to comment
Share on other sites

Har nu kontaktat flertalet av de kända handlarna i Sverige och de saluför INTE lösa damasker...

Ger upp det och beställer grejerna från USA, i vart fall de nedre...

Har -67 fyrbultade övre kulleder? (Ids inte åka 7mil t.o.r för att kika på min)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Allt fixat.

Övrekulleder (det var fyrbultat, tack Jorma :) )

Gummin till nedre köptes frän Mustangsunlimited och var hemme riktigt fort. Fick tyvärr reda på att Ullman hade sådana efter jag beställde från staterna... Hade vart billigare men det skilde inte sååå mycket.

Nu ska det "bara" på bilen med.... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...