Jump to content

Rambalk


Slagsida

Recommended Posts

Hej

Någon på forumet som vet var man får tag i rambalk bak (höger o vänster inre) till en Mustang GT Convertible, 4.6L, 2006-års modell?

Fått observandum från bilprovningen, och enligt Grufman tillverkas inte dessa balkar längre och går inte att få tag i, ens på skroten. Trots att de sitter på alla cabbar från den tiden (och kanske fortfarande). Den ena är det hål i och lär inte klara bilprovningen när det blir dags nästa gång. Hittade inget om detta på forumet men det borde vara fler än jag som drabbats av detta. Hur har ni lösts det, någon som kan peka mig i rätt riktning?

Mvh/Chris 

 

71379326611.jpg

71379324511.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det är ju bara en enkel pressad plåtbit, kan vilken smed som helst fixa en bättre och starkare.

Annars är det bara att lägga in beställning på bildelsbasen på artikelnumret och vänta på att det kommer in en cab som ska skrotas någonstans i landet. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

14 timmar sedan, Slagsida said:

Hej

Någon på forumet som vet var man får tag i rambalk bak (höger o vänster inre) till en Mustang GT Convertible, 4.6L, 2006-års modell?

Fått observandum från bilprovningen, och enligt Grufman tillverkas inte dessa balkar längre och går inte att få tag i, ens på skroten. Trots att de sitter på alla cabbar från den tiden (och kanske fortfarande). Den ena är det hål i och lär inte klara bilprovningen när det blir dags nästa gång. Hittade inget om detta på forumet men det borde vara fler än jag som drabbats av detta. Hur har ni lösts det, någon som kan peka mig i rätt riktning?

Mvh/Chris 

 

71379326611.jpg

71379324511.jpg

Chris Skicka pm till mig om du fortf är i behov så kan du få telefon till en som har dessa att sälja.

/M

 

 

Link to comment
Share on other sites

Tack för alla förslag. Tror  jag är en lösning på spåren. Företaget i USA har nytillverkade balkar för 750$/paret med livstidsgaranti. Hittar jag ingen annan lösning, blir det nog att beställa.

Mvh/Chris 

Link to comment
Share on other sites

Tack till alla. Problemet är löst, det fanns ngn via CMC som satt på ett uppsättning balkar. Väntar bara på att få hem dom, så de kan monteras på bilen. Än en gång tack för alla tips.

Detta verkar vara ett problem för cabbar 05-09 o 10-14, det är näst intill omöjligt att få tag I dessa balkar, o med tiden lär det väl vara fler än jag som får problem med att de ruttnar.

Mvh/Chris 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Tänkte att jag får lägga upp bild på resultatet nu när jobbet är gjort. Fick hjälp av forumet att hitta nya rambalkar som lämnades in för pulverlack o sedan montering. Passade på att sätta in ett fjäderbensstag oxå, så nu känns bilen som ny😀.IMG_1092111.thumb.jpg.149b61613e78c65538669130e95ba8bb.jpg20231005_134850.thumb.jpg.87b0bc27d8ac82d10933e2af2d002a7a.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...