Slagsida August 15, 2023 Report August 15, 2023 Hej Någon på forumet som vet var man får tag i rambalk bak (höger o vänster inre) till en Mustang GT Convertible, 4.6L, 2006-års modell? Fått observandum från bilprovningen, och enligt Grufman tillverkas inte dessa balkar längre och går inte att få tag i, ens på skroten. Trots att de sitter på alla cabbar från den tiden (och kanske fortfarande). Den ena är det hål i och lär inte klara bilprovningen när det blir dags nästa gång. Hittade inget om detta på forumet men det borde vara fler än jag som drabbats av detta. Hur har ni lösts det, någon som kan peka mig i rätt riktning? Mvh/Chris Citera
Lars Alfredsson August 15, 2023 Report August 15, 2023 Finns en firma i USA som gör nyatill 2005-2009 och 2010-2014 https://mustangsupportbrace.com/. Lite bilder här https://mustangsupportbrace.com/buy-it-now/ Se också Citera
Slagsida August 15, 2023 Author Report August 15, 2023 Tackar för tipset. Konstigt att Grufman sa att de inte gick att få tag i längre. Citera
Lars Alfredsson August 15, 2023 Report August 15, 2023 Detta är nog en liten firma. Läste om det i en artikel i Mustang Times (Amerkanska Mustangklubbens tidning). Citera
Mustangmike August 16, 2023 Report August 16, 2023 Det är ju bara en enkel pressad plåtbit, kan vilken smed som helst fixa en bättre och starkare. Annars är det bara att lägga in beställning på bildelsbasen på artikelnumret och vänta på att det kommer in en cab som ska skrotas någonstans i landet. Citera
Mustangmike August 16, 2023 Report August 16, 2023 14 timmar sedan, Slagsida said: Hej Någon på forumet som vet var man får tag i rambalk bak (höger o vänster inre) till en Mustang GT Convertible, 4.6L, 2006-års modell? Fått observandum från bilprovningen, och enligt Grufman tillverkas inte dessa balkar längre och går inte att få tag i, ens på skroten. Trots att de sitter på alla cabbar från den tiden (och kanske fortfarande). Den ena är det hål i och lär inte klara bilprovningen när det blir dags nästa gång. Hittade inget om detta på forumet men det borde vara fler än jag som drabbats av detta. Hur har ni lösts det, någon som kan peka mig i rätt riktning? Mvh/Chris Chris Skicka pm till mig om du fortf är i behov så kan du få telefon till en som har dessa att sälja. /M Citera
Slagsida August 16, 2023 Author Report August 16, 2023 Tack för alla förslag. Tror jag är en lösning på spåren. Företaget i USA har nytillverkade balkar för 750$/paret med livstidsgaranti. Hittar jag ingen annan lösning, blir det nog att beställa. Mvh/Chris Citera
mike85 August 17, 2023 Report August 17, 2023 Biltema har fyrkantsprofiler, ser rätt enkelt ut att lösa? Citera
Slagsida August 18, 2023 Author Report August 18, 2023 Tack till alla. Problemet är löst, det fanns ngn via CMC som satt på ett uppsättning balkar. Väntar bara på att få hem dom, så de kan monteras på bilen. Än en gång tack för alla tips. Detta verkar vara ett problem för cabbar 05-09 o 10-14, det är näst intill omöjligt att få tag I dessa balkar, o med tiden lär det väl vara fler än jag som får problem med att de ruttnar. Mvh/Chris Citera
Slagsida 3 April Author Report 3 April Tänkte att jag får lägga upp bild på resultatet nu när jobbet är gjort. Fick hjälp av forumet att hitta nya rambalkar som lämnades in för pulverlack o sedan montering. Passade på att sätta in ett fjäderbensstag oxå, så nu känns bilen som ny. Citera
Recommended Posts