Jump to content

Trasigt värmeelement ?


KenHT68

Recommended Posts

Hej alla ! Körde ur garaget och varmkörde inför oljebyte, när jag backade in igen så hade jag ett spår av kylarvätska efter mej, det droppade från torpeden på passagerarsidan från en liten rör-stuss halvvägs mot golvet, ungefär där värmepaketet sitter på insidan, så troligen läck på värme-paketet. Är det någon risk att loopa slangen som går till o från värmepaketet, d.v.s lossa ena slangen och koppla den tillbaka till vattenpumpen. Får givetvis ingen värme, men det behövs ej.

Mvh KenHT 68

 

Link to comment
Share on other sites

jag kör med en klämma på slangen till värmepaketet för att få svalare i bilen.

loopa går säkerligen men, det är nog bättre att plugga in/ut för att få bättre flöde genom kylaren,

en loop går ju förbi den.

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Hej, bara en fundering: om man kapar bägge slangarna som går till värme-elementet och sammanfogar dom, då borde det ej göra någon skillnad, förutom att man ej får någon värme, eller tänker jag fel 🤔

Link to comment
Share on other sites

Hej, skall byta värmeelement, men hinner ej få hem ett tills imorgon då jag ska köra till End of Summer Meet i Emmaboda, så det får bli en nödlösning 🥴

Om man i mitt fall har en AC-bil, men utan kylkompressor o andra vitala delar, passar ett värmepaket från en bil utan AC då ? Bara ännu en fundering !

Link to comment
Share on other sites

Ok, får beställa ett till A/C så är jag säker att det passar, borde funka som det gjorde innan läckaget, jobbet är bara roligt, (ibland) 🤨

Ha en fortsatt trevlig höst o kör lugnt (🤣)

Link to comment
Share on other sites

On 8/25/2023 at 5:13 PM, KenHT68 said:

Hej, bara en fundering: om man kapar bägge slangarna som går till värme-elementet och sammanfogar dom, då borde det ej göra någon skillnad, förutom att man ej får någon värme, eller tänker jag fel 🤔

läste du mitt inlägg innan?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...