Jump to content

Cd-spelare i mustangen


itsfunny

Recommended Posts

tycker oxså personligen att det är "snyggast" .... nåt så modärnt passar på nåt vis inte riktigt....

min förra stereo var riktigt bra.... det var bara som en front som man satte tex under solskyddet (doldes fint) .... sedan så var det en växlare i bagagen... + fjärrkontroll... mkt praktisk

Link to comment
Share on other sites

Om man bygger in ljudet i handskfacket måste man väl slänga ut pappen och byta ut denna mot alu eller plåt?!

Om du har långa mittkonsollen i din bil så funkar det perfekt att gömma stereon i facket där och gömma kablarna under konsollen fram till instr.panelen. Det gjorde jag i caben... :wink:

Link to comment
Share on other sites

tycker oxså personligen att det är "snyggast" .... nåt så modärnt passar på nåt vis inte riktigt....

min förra stereo var riktigt bra.... det var bara som en front som man satte tex under solskyddet (doldes fint) .... sedan så var det en växlare i bagagen... + fjärrkontroll... mkt praktisk

Det är vad jag letat efter, vad var det för stereo?

Pelle

Link to comment
Share on other sites

Jag har en radio som ser nästan exakt ut som originalet men är digital från custom-autosound.com, problemet är att märket heter USA så var omöjligt att få tag på en cd-växlare i sverige som funkade så mitt tips är att om man köper radion så beställ cd växlare samtidigt (finns paketpris). Alternativt kan man ju alltid koppla en växlare till en frekvens på radion men blir ju inte samma sak...

Men nöjd med radion är jag i alla fall, ser väldigt bra ut, passar in med resten av stilen i kupen

Link to comment
Share on other sites

Här är min lösning.En plexiglasskiva som jag satte fast i hålen för själva lådan.Jag lackade den svart innan installationen av Cd,sen har jag modifierat kickpanelerna som jag köpte i tron att det bara var att montera skapliga högtalare i.Men dom byggde för lite på djupet så högtalarna tog i plåten på insidan.Men med lite byggskum och plast så fixade det sig.Sen har jag en låda bak med dubbla 10" och ett slutsteg,så det låter ok om man ska ut och cruisa.

Link to comment
Share on other sites

tycker oxså personligen att det är "snyggast" .... nåt så modärnt passar på nåt vis inte riktigt....

min förra stereo var riktigt bra.... det var bara som en front som man satte tex under solskyddet (doldes fint) .... sedan så var det en växlare i bagagen... + fjärrkontroll... mkt praktisk

Det är vad jag letat efter, vad var det för stereo?

Pelle

här e bild på stereon som jag hade i min bil.... med växlare (sattes i bagagen), styrenheten (sattes under instrumentpanelen dold), panel som sätts på solskyddet (helt dold)... och fjärren.... funkar klockrent om man inte vill ha något "nytt" som stör helhetsintrycket.

100_0007.JPG?dc=4675518238303602799

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Ett litet tips som kanske kan uppfattas som krångligt

när det gäller att gömma CD spelare eller annan mordern

elektronik. 8)

Alla som renoverat eller tagit ur inredningen dvs stolar och

matta ur sin Mustang vet att det finns en BOX eller låda

som stolarnas skenor är monterade på, denna box eller

låda är ett mycket bra ställe att modifiera i framkant och

montera stereo, slutsteg, växlare mm i. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Ett litet tips som kanske kan uppfattas som krångligt

när det gäller att gömma CD spelare eller annan mordern

elektronik. 8)

Alla som renoverat eller tagit ur inredningen dvs stolar och

matta ur sin Mustang vet att det finns en BOX eller låda

som stolarnas skenor är monterade på, denna box eller

låda är ett mycket bra ställe att modifiera i framkant och

montera stereo, slutsteg, växlare mm i. :wink:

Jag skulle inte våga montera någon fuktkänslig elektronik där..

Eller vet du garanterat att det fungerar bra?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...