itsfunny April 9, 2005 Report April 9, 2005 Är det någon som vet var jag kan få tag på nåt liknande som på bilden.Var gör man annars av cd-n??Tacksam för tips Citera
rossander April 9, 2005 Report April 9, 2005 Hej!Många gömmer den i hanskfacket. Att bygga fästen för detta borde inte vara så svårt. Citera
lestat April 9, 2005 Report April 9, 2005 tycker oxså personligen att det är "snyggast" .... nåt så modärnt passar på nåt vis inte riktigt.... min förra stereo var riktigt bra.... det var bara som en front som man satte tex under solskyddet (doldes fint) .... sedan så var det en växlare i bagagen... + fjärrkontroll... mkt praktisk Citera
Fredde77 April 9, 2005 Report April 9, 2005 Om man bygger in ljudet i handskfacket måste man väl slänga ut pappen och byta ut denna mot alu eller plåt?!Vill göra detta då jag tycker att det, som ovan nämnts, stör helhetsintrycket Citera
Leffe N cmc712 April 9, 2005 Report April 9, 2005 Om man bygger in ljudet i handskfacket måste man väl slänga ut pappen och byta ut denna mot alu eller plåt?! Om du har långa mittkonsollen i din bil så funkar det perfekt att gömma stereon i facket där och gömma kablarna under konsollen fram till instr.panelen. Det gjorde jag i caben... :wink: Citera
Pelle cmc 375 April 10, 2005 Report April 10, 2005 tycker oxså personligen att det är "snyggast" .... nåt så modärnt passar på nåt vis inte riktigt.... min förra stereo var riktigt bra.... det var bara som en front som man satte tex under solskyddet (doldes fint) .... sedan så var det en växlare i bagagen... + fjärrkontroll... mkt praktiskDet är vad jag letat efter, vad var det för stereo?Pelle Citera
Gäst April 10, 2005 Report April 10, 2005 Du kan kika min tråd här så ser du.http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... php?t=5355Stereon sitter fast i en nyköpt panel som egentligen var gjord för originalstereos. Men det var enkelt att borra, såga och fila till så det blev rätt storlek för den moderna huvudenheten. Citera
itsfunny April 10, 2005 Author Report April 10, 2005 Tack för tipsen. Ska kika lite på hanskfacket. Det är ju synd att förstöra intrycket i bilen. Jag får fundera vidare. Citera
Alexx April 10, 2005 Report April 10, 2005 Jag har en radio som ser nästan exakt ut som originalet men är digital från custom-autosound.com, problemet är att märket heter USA så var omöjligt att få tag på en cd-växlare i sverige som funkade så mitt tips är att om man köper radion så beställ cd växlare samtidigt (finns paketpris). Alternativt kan man ju alltid koppla en växlare till en frekvens på radion men blir ju inte samma sak...Men nöjd med radion är jag i alla fall, ser väldigt bra ut, passar in med resten av stilen i kupen Citera
ESO553 April 10, 2005 Report April 10, 2005 Jag har satt min moderna CD spelare i ett fäste under handsfacket i befintliga hål.Så har jag satt fjärrkontrollen i mitt konsolen för att slippa sträcka migMvh Kent Citera
jorsei April 11, 2005 Report April 11, 2005 Här är min lösning.En plexiglasskiva som jag satte fast i hålen för själva lådan.Jag lackade den svart innan installationen av Cd,sen har jag modifierat kickpanelerna som jag köpte i tron att det bara var att montera skapliga högtalare i.Men dom byggde för lite på djupet så högtalarna tog i plåten på insidan.Men med lite byggskum och plast så fixade det sig.Sen har jag en låda bak med dubbla 10" och ett slutsteg,så det låter ok om man ska ut och cruisa. Citera
lestat April 14, 2005 Report April 14, 2005 tycker oxså personligen att det är "snyggast" .... nåt så modärnt passar på nåt vis inte riktigt.... min förra stereo var riktigt bra.... det var bara som en front som man satte tex under solskyddet (doldes fint) .... sedan så var det en växlare i bagagen... + fjärrkontroll... mkt praktiskDet är vad jag letat efter, vad var det för stereo?Pellehär e bild på stereon som jag hade i min bil.... med växlare (sattes i bagagen), styrenheten (sattes under instrumentpanelen dold), panel som sätts på solskyddet (helt dold)... och fjärren.... funkar klockrent om man inte vill ha något "nytt" som stör helhetsintrycket. Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 15, 2005 Report April 15, 2005 Hej.Ett litet tips som kanske kan uppfattas som krångligtnär det gäller att gömma CD spelare eller annan mordernelektronik. Alla som renoverat eller tagit ur inredningen dvs stolar ochmatta ur sin Mustang vet att det finns en BOX eller lådasom stolarnas skenor är monterade på, denna box ellerlåda är ett mycket bra ställe att modifiera i framkant ochmontera stereo, slutsteg, växlare mm i. :wink: Citera
Gäst April 15, 2005 Report April 15, 2005 Hej.Ett litet tips som kanske kan uppfattas som krångligtnär det gäller att gömma CD spelare eller annan mordernelektronik. Alla som renoverat eller tagit ur inredningen dvs stolar ochmatta ur sin Mustang vet att det finns en BOX eller lådasom stolarnas skenor är monterade på, denna box ellerlåda är ett mycket bra ställe att modifiera i framkant ochmontera stereo, slutsteg, växlare mm i. :wink:Jag skulle inte våga montera någon fuktkänslig elektronik där..Eller vet du garanterat att det fungerar bra? Citera
Pelle cmc 375 April 15, 2005 Report April 15, 2005 Mycket bra tips, synd bara att jag inte tänk på det tidigare.Pelle Citera
Recommended Posts