Pelle H December 12, 2023 Report December 12, 2023 Min 1970 Cab 302/C4 har original skivbromsar fram, trumbromsar bak, dubbelkrets servobromsar, bara lite motortrim (snällaste Edelbrock kamm+förg, etc) Av nån anledning är bromsverkan sämre på vänster sida enl nedan, dock inom felmarginalen enl besiktningen (har för mig dom sa >70% diff för en anmärkning). Vä fram 1,8 Hö fram 2,2 Vä bak 1,9 Hö bak 2,3 Viss liten åtgång av bromsvätska, jag får fylla på lite i båda bassängerna nån gång ibland, men inget synligt läckage. Jag kan såklart justera upp vänster bakbroms lite, men undrar om det kan vara nåt annat i bromssystemet än slumpen som gör att just vänster sida är svagare? Citera
Mustangmike December 12, 2023 Report December 12, 2023 Solklart, felkopplade kretsar, Vä/Hö med reducering istället för Fram/Bak Citera
66ahenke December 12, 2023 Report December 12, 2023 (redigerad) om du behöver fylla på bromsvätska ibland, då är det dags att plocka ner hela bromssystemet o renovera det. innan något alvorligt händer. det klart det är läckage någonstans, bromsvätska dunster inte om bromssystemet läcker är bilen trafik farlig o bör inte köras en meter när allt är renoveret o ok så bör du ha bra bromsvärde igen Ändrade %s av %s (%s) Citera
svanted 9 Februari Report 9 Februari glöm inte tryckreducering bak om du inte har det, bilprovningen kan inte mäta fördelningen fram/bak, hade inte det först och det var enkelt att låsa bakhjulen med bromsen. Citera
Recommended Posts