Janebrink April 15, 2005 Report April 15, 2005 Kollar runt efter en musse i denna årskategori... E v6:an nått att ha? 145 hk på en musse låter lite väl fjantigt??Hur e dessa mussar annars att äga? Försäkring reservdelar, skatt osv. Då menar jag även GT versionen. Såg att de inte e så dyra i Tyskland... mvhAnders. Citera
Daniel Linde April 15, 2005 Report April 15, 2005 Hej,Jag har aldrig kört en musse med en 6a. Men jag skulle nog rekomendera en 8a. Tror det e mysigare För övrigt betalar jag i försäkring ca 580kr/mån för hel med minsta självrisken på IF.Jag har då en GT 95a. Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 15, 2005 Report April 15, 2005 Hej.Jag har inget ont att säga om V6an mer än att den är liteslöare, jag har inte haft någon Mustang med V6a men enT-Bird LX 93 3.8L och den var helt underbar att åka i. Det är klart att komforten är lite avgörande och även modellpå bil , då är ju T-Bird en bil att njuta av eftersom den är tyngreoch går mjukare en glidare helt enkelt. En Mustang med V6 kanske kan vara lite lågpris men V6angår faktiskt att skrämma upp rejält, men så var det kanskedet där med mullret. :wink: Citera
87gt50 April 15, 2005 Report April 15, 2005 Allt beror ju på vad du vill göra med bilen. Vill du bara puttra runt och ha det skönt, eller ha den som en brukis, så funkar 6an säkert alldeles utmärkt. Att skrämma liv i en sån går ju åxå, men det är f-rbannat dyrt och i mitt tycke helt onödigt att i så fall börja med en 6a om man är ute efter prestanda. Har haft en sån som hyrbil i Texas, och det var ärligt talat den sämsta hyrbil jag någonsin haft... byttes in till en Explorer efter 3 dagar...mvhJocke Citera
John_Steen April 15, 2005 Report April 15, 2005 Farsan kör en 98 v6 som bruksbil, helt klart en bra och billig bil att åka i. Inget vrålåk men den går lätt att köra under 0,9l/milen vilket man väll får vara nöjd med.Skulle jag ha en 94- som hobby bil (om jag inte hade 65:an) skulle jag nog föredra en GT. Ingen aning om hur en GT går , men vet i från lincolnen att fords 4,6 är en fin och snål maskin.Hur som helst tycker jag mustang 94- är väldigt bekväma, tuffa, och i pris överkommliga bilar. Sen är de ju grymt kul att köra mustang, oavsett om de är 98 eller 65 så vänder sig folk om både en och två gånger, och dagligen kommer de fram folk och berömmer hur snygga mustangerna är Citera
AndersAmby April 16, 2005 Report April 16, 2005 Jag var ute på premiär turen i dag och måste säga att mullret är det som får bilen att ha det där lilla extra..Man blir glad varje gång man trycker till på gasen... Min v8 tar ca 1,1 liter milen om man kör snält men om man gasar så kan den ta ca 1,5. Det är en 5,0l automat.Någon som vet hur siffrorna ser ut på 4,6l?? Citera
87gt50 April 16, 2005 Report April 16, 2005 Hade 4.6an i min Thunderbird -94, och mätte som lägst 0.79liter/mil, men det var på en väldigt långsam landsvägskörning... Som mest var den säkert uppe i 1.5l/mil... Allt beror på din högra fot.mvhJocke Citera
Janebrink April 18, 2005 Author Report April 18, 2005 Tackar hemskt mycket för alla erfarenheter.Blir att sälja 850:n efter sommaren tror jag och köpa en sådan som vinterbil... (blir jag nedslagen om jag säger så? ;-) )mvhAnders. Citera
AndersAmby April 18, 2005 Report April 18, 2005 Det tror jag inte..Men du kan nog få problem med att stanna kvar på vägen..I alla fall om du ska köpa dom första modelerna av 94+..Inte världens bästa anti sladd system..Men tror dom bytte ut det i dom senare modelerna..Någon som vet mer om det här? Citera
Janebrink April 18, 2005 Author Report April 18, 2005 heheh...antisladdsystem e för den osäkra föraren....//A. Citera
Stefan April 19, 2005 Report April 19, 2005 1999 blev det 190hk i v6:an, och sedan så har du ju den snyggare karossen.//Stefan Citera
Janebrink April 20, 2005 Author Report April 20, 2005 HAHAHA!!Men snälla nån...Får man inte skriva k.ä.r.r.i.n.g.a.r utan att det editeras till nått annat? Kul att se att det ersätts med "osäkra förare"! D om nått e väl könsdiskriminering? *lol* Citera
mrv8 May 10, 2005 Report May 10, 2005 Jag var ute på premiär turen i dag och måste säga att mullret är det som får bilen att ha det där lilla extra..Man blir glad varje gång man trycker till på gasen... Min v8 tar ca 1,1 liter milen om man kör snält men om man gasar så kan den ta ca 1,5. Det är en 5,0l automat.Någon som vet hur siffrorna ser ut på 4,6l??Säger hej Här på forumet.Har köpt en mustang GT 96:a idag första gången jag kört en mustang faktiskt men vilken underbar bil att köra och titta på!!!Nu har jag hittat en som har allt det där lilla extra som jag vill ha, och en färg kombination på bilen som jag är 100% nöjd med. Sånt är ju bara tur när man köper bil begagnat.Är helt ny på det här med mustang så ni får nog hjälpa mig en del när jag blir nyfiken på olika grejer om min bil.Men jag kan ju återkomma till dig AndersAmby om vad 4,6:an tar per mil i en mustang jag har manuel växelåda i min vilket jag kände var ett krav efter jag provkört denna bil. Har alltid varit en dröm att få köra en V8 bil med manuel låda Nästan alla V8 bilar har ju automat Men det är en smak sak vad man föredrar har automat i min vardagsbil så jag är inte anti automat. Men i nöjes bilen vill jag ha manuel.MvhMrV8 Citera
Peter CMC771 May 11, 2005 Report May 11, 2005 Kollar runt efter en musse i denna årskategori... E v6:an nått att ha? 145 hk på en musse låter lite väl fjantigt??Hur e dessa mussar annars att äga? Försäkring reservdelar, skatt osv. Då menar jag även GT versionen. Såg att de inte e så dyra i Tyskland... mvhAnders.Jag har en till salu. (SÅLD)Du kan ringa om du är intreserad0708-170955 Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.