PekingAnders May 2, 2005 Report May 2, 2005 Hej,har en fråga om keyless entry. Hittade en tidigare tråd i forumet där det fanns en länk för proginfo. Där fanns tyvärr inte 95 med.Hittade en dosa i min bil, den har två ingummerade knappar,bytte batteri i den (9 volt),men vad gör jag sen??? Citera
Mattias cmc 1746 May 2, 2005 Report May 2, 2005 Men är det orginal ? Kanske är eftermonterat... hur ser kontrollen ut? Bild? Citera
PekingAnders May 2, 2005 Author Report May 2, 2005 Det är en liten svart enhet med två tryckknappar längst ner och en nyckelringsfunktion i andra änden. På baksidan får man lossa en liten skruv för att komma åt batteriet som inte är 9 volt som jag skrev utan ett litet runt (typ ett halvt AAA) som är 12 volt. Den nämns i min instruktionsbok ,men givetvis bara hur den ska funka! Verkar även finnas i ett utförande med fyra knappar. Citera
Mattias cmc 1746 May 2, 2005 Report May 2, 2005 jaså så det står om den i din instruktionsbok till bilen? Ja då är det väl orginal iafall.. men vet tyvärr inte hur den programmeras Citera
fintimm May 8, 2005 Report May 8, 2005 Mariusz Sobanski sade att:1. Turn ignition to Run or ACCFind the program connector in the trunk behind the rear left hand access panel, taped to wiring harness, between the left tail light and the rear left wheel well. (smaller than a 9 volt battery)2. Connect the pins by wire or a paper clip.3. Then doors will lock 4. Unlock (automaticly )5. Press any button on 1st transmitter (door locks will cycle)6. Press any buttom on 2ed transmitter7. Turn ignition to OFF.That´s it.I have not tryed this yet but I am going to do it today. Citera
fintimm May 8, 2005 Report May 8, 2005 HejsanDet var enkelt Nu jag har twå remotes som spelar. Citera
J-O August 27, 2005 Report August 27, 2005 Funkar det här på en 97á också, samt kan nån förklara detta på svenska Citera
J-O August 27, 2005 Report August 27, 2005 Man eller mus... orkade inte invänta svar så läste nogranare och provade med att knöla in en bit aluminiumfolie i ett grått tvåpoligt litet kontaktstycke bakom vänster panel i skuffen (med tändningen på först) och vipps så låstes och upplåstes bilen sig, tryckte därefter på fjärr1 och sedan fjärr 2, och nu rockar det, enormt skönt med dubbla uppsättningar av fungerande startnycklar och fjärrkontroller, Citera
pl1 September 26, 2005 Report September 26, 2005 vet någon om det fungerar på en 94a ? hittar inget i skuffen! Citera
PEKS CMC 2150 July 18, 2007 Report July 18, 2007 På min 99:a har jag försökt programmera en nyinköpt fjärrkontroll enligt ovanstående samt enligt instruktionen "vrid off till run 8 ggr osv." men får det inte att funka. Någon som har något tips? Citera
Recommended Posts