May 4, 200519 yr comment_17217 Nu när bilen kommit ut på vägarna har jag två frågor om däckstryck...Har som sagt en Mach1 från 72 med en tjänstevikt på 1690 kg. Bakdäcken är av kalibern 295/50-15 och framdäcken är normala 215/60-15 eller däromkring.Hur mycket luft rekommenderas att ha i dem vid normal körning?När det vankas race bör jag väl sänka trycket i bakdäcken, men hur mycket ska det sänkas?
May 4, 200519 yr comment_17223 När det vankas race ska du endast sänka trycket i bakhjulen OM du har däck med rynkelsida, dvs slicks eller dotslicks. Sänker du trycket på vanliga däck så gör du bara skit för dig själv.För övrigt, 2.5 kg brukar vara ett bra riktvärde, ska du köra långt så kan du öka lite för att få ner rullmotståndet...mvhjocke
May 22, 200519 yr comment_18095 Nu när bilen kommit ut på vägarna har jag två frågor om däckstryck...Har som sagt en Mach1 från 72 med en tjänstevikt på 1690 kg. Bakdäcken är av kalibern 295/50-15 och framdäcken är normala 215/60-15 eller däromkring.Hur mycket luft rekommenderas att ha i dem vid normal körning?När det vankas race bör jag väl sänka trycket i bakdäcken, men hur mycket ska det sänkas?Du kan sänka ett par hekto för bättre grepp, men fyll på innan du skakör i 230kmh igen
May 23, 200519 yr comment_18123 Hej.En vagn av våran kaliber behöver 2,2-2,5 kg i däcken, menmånga gånger är det däcktillverkaren som har det rätta tryckvärdet . Trycket i däcket styrs oftast på gummiblandning eller hårheteni gummit.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.