Jump to content

Featured Replies

comment_17217

Nu när bilen kommit ut på vägarna har jag två frågor om däckstryck...

Har som sagt en Mach1 från 72 med en tjänstevikt på 1690 kg. Bakdäcken är av kalibern 295/50-15 och framdäcken är normala 215/60-15 eller däromkring.

Hur mycket luft rekommenderas att ha i dem vid normal körning?

När det vankas race bör jag väl sänka trycket i bakdäcken, men hur mycket ska det sänkas?

comment_17223

När det vankas race ska du endast sänka trycket i bakhjulen OM du har däck med rynkelsida, dvs slicks eller dotslicks. Sänker du trycket på vanliga däck så gör du bara skit för dig själv.

För övrigt, 2.5 kg brukar vara ett bra riktvärde, ska du köra långt så kan du öka lite för att få ner rullmotståndet...

mvh

jocke

  • 3 weeks later...
comment_18095
Nu när bilen kommit ut på vägarna har jag två frågor om däckstryck...

Har som sagt en Mach1 från 72 med en tjänstevikt på 1690 kg. Bakdäcken är av kalibern 295/50-15 och framdäcken är normala 215/60-15 eller däromkring.

Hur mycket luft rekommenderas att ha i dem vid normal körning?

När det vankas race bör jag väl sänka trycket i bakdäcken, men hur mycket ska det sänkas?

Du kan sänka ett par hekto för bättre grepp, men fyll på innan du ska

kör i 230kmh igen :D

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...