Kryptonit May 4, 2005 Report May 4, 2005 Nu när bilen kommit ut på vägarna har jag två frågor om däckstryck...Har som sagt en Mach1 från 72 med en tjänstevikt på 1690 kg. Bakdäcken är av kalibern 295/50-15 och framdäcken är normala 215/60-15 eller däromkring.Hur mycket luft rekommenderas att ha i dem vid normal körning?När det vankas race bör jag väl sänka trycket i bakdäcken, men hur mycket ska det sänkas? Citera
87gt50 May 4, 2005 Report May 4, 2005 När det vankas race ska du endast sänka trycket i bakhjulen OM du har däck med rynkelsida, dvs slicks eller dotslicks. Sänker du trycket på vanliga däck så gör du bara skit för dig själv.För övrigt, 2.5 kg brukar vara ett bra riktvärde, ska du köra långt så kan du öka lite för att få ner rullmotståndet...mvhjocke Citera
jimsss May 22, 2005 Report May 22, 2005 Nu när bilen kommit ut på vägarna har jag två frågor om däckstryck...Har som sagt en Mach1 från 72 med en tjänstevikt på 1690 kg. Bakdäcken är av kalibern 295/50-15 och framdäcken är normala 215/60-15 eller däromkring.Hur mycket luft rekommenderas att ha i dem vid normal körning?När det vankas race bör jag väl sänka trycket i bakdäcken, men hur mycket ska det sänkas?Du kan sänka ett par hekto för bättre grepp, men fyll på innan du skakör i 230kmh igen Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 23, 2005 Report May 23, 2005 Hej.En vagn av våran kaliber behöver 2,2-2,5 kg i däcken, menmånga gånger är det däcktillverkaren som har det rätta tryckvärdet . Trycket i däcket styrs oftast på gummiblandning eller hårheteni gummit. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.