Jump to content

Sidoblinkers.


Recommended Posts

Enligt bilprovningen ska sidoblinkers vara märkta med e5, men min har e9.

Dem är dock framtagna för europabruk av Saab 9-5 årsmodell 05, och enligt säljaren ska det inte vara några problem.

Varför detta bråk från bilprovningen hela tiden???

Har sökt på nätet för att hitta vad dem olika e-märkningarna betyder men hittar inget.

Någon som vet?

Link to comment
Share on other sites

Varför detta bråk från bilprovningen hela tiden???

Därför att de måste skapa ett behov av sig själva, dvs göra sig själva sysselsatta för att visa att de fyller en funktion... Hade det varit ett normalt företag hade det varit nedlagt för länge sedan!

mvh

Jocke

Link to comment
Share on other sites

Bilprovningen skulle gott kunna privatiseras!

Ditt problem låter som att det är en ovanligt tjurig gubbe på bilprovningen, jag skulle testa att åka till nästa närliggande besiktningsstation. Det brukar kunna vara stooor skillnad! :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jag har besiktningstid nästa vecka, men blir så dj..a nervös.

Kanske skulle tagga ner och hoppas på det bästa. För har jag fattat rätt så kan det gå. Det beror helt enkelt på vem som besiktar och vilket humör han är på.

Link to comment
Share on other sites

Tjenar! Bilprovningen ja, det ligger något i det 87gt50 säger. Besiktiga våran saab 9000 nu i våras, hade en Mustangtidning i pass.sätet. Snubben kollade nog mer i den än vad han gjorde på bilen och verkade på bra humör. "Det ser lite dåligt ut här, men det klarar sig nog" sa han ett par ggr.

Så, en Mustangtidning i bilen kan kanske rädda dagen! :--;)

Link to comment
Share on other sites

Alla som bor i Uppsala o Stocholms området borde prova Märsta bilprovning! I alla fall när jag var där så var dom mer intresserade av bilen än att besigtiga den, samt hur trevliga och hjälp samma som helst :D Kan i alla fall vara värt att kolla. Det hänger nog mycket på att vissa är så himmla avensjuka på oss mustang ägare 8) . Som här om dagen då jag var ute och åkte ner cabbat från jobbet så kom det en bil och körde om och så fort den låg framför börja föraren tvätta framrutan 7 gånger på typ 8km inna jag svängde av :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Dessa bilprovar människor. Har bara trista minnen från dessa, vissa är nog bra (kan inte dra alla över samma kam) men en del är idioter. Avundsjuka??? Kanske det, men det är väl för fan bara att slita hårt, spara pengar och köpa en drömbil, eller???

Svenska avundsjukan...

Är egen företagare sedan 11 år och polare (om man nu kan kalla dom, det) säger att : Fan va bra du har det, jobbar som du vill, skaplig lön, två fina bilar,. radhus, reser hit o dit, och sedan bara såsar på jobbet.

Detta gör mig ursinnig. Än annan har slitit i över 7 år innan man kunde börja plocka lön, plus att man dubbeljobbade samtidigt= 70 timmar i veckan i 7 år, men det tänker dom inte på...

Fy fan..........

Men när min 05 blir klar så ska jag bränna förbi dom och riva asfalt utanför deras hem och bara njuta.....Hämnden är ljuv...

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...