Jump to content

Recommended Posts

Hej!

Funderar på om min nästa Mustang GT ska vara en Cabriolet?
Jag kör bilen ofta till jobbet sommarhalvåret.

Hur är det med underhåll, buller, hållbarhet osv?
Fördelar/nackdelar?

Vad ska man tänka på när man köper en Mustang GT 2018+?

8 timmar sedan, Pab said:

Hej!

Funderar på om min nästa Mustang GT ska vara en Cabriolet?
Jag kör bilen ofta till jobbet sommarhalvåret.

Hur är det med underhåll, buller, hållbarhet osv?
Fördelar/nackdelar?

Vad ska man tänka på när man köper en Mustang GT 2018+?

Du gillar modellen och färgen, väldigt viktigt. Känns det rätt  köp

Har du råd, tänk dig in i plånkan när du skrivit på och föreställ dig hur det känns om sex månader, känns det bra bra, köp.

Sparka lite på däcken, bra stuns, köp.

Njut.

🙂

 

 

 

  • Like 1
9 timmar sedan, Pab said:

Hej!

Funderar på om min nästa Mustang GT ska vara en Cabriolet?
Jag kör bilen ofta till jobbet sommarhalvåret.

Hur är det med underhåll, buller, hållbarhet osv?
Fördelar/nackdelar?

Vad ska man tänka på när man köper en Mustang GT 2018+?

Vi bytte från Cab till Coupe igen
Skulle vi göra om så skulle de bli en cab
Finns inget underbarare att åka ner cabbat en varm sommardag
Buller är minimal skillnad med taket uppe
Om du köper cab se till att det är med en vindavisare / Windblocker, ett måste!

Känn efter att lådan växlar som den ska, finns bulletin på detta från Ford.
Ska inte hugga i växlarna vid körning samt den skall hitta växlarna direkt (mest märkbart på 2018-2019) 
Ford tar ej detta på garanati i Europa fast de ska det, gäller inte här är deras kommentar 🤬
Så vi bytte bil istället till en 2024:a Coupe 
 

 

  • Like 1
2 timmar sedan, Corvette said:

Vi bytte från Cab till Coupe igen
Skulle vi göra om så skulle de bli en cab
Finns inget underbarare att åka ner cabbat en varm sommardag
Buller är minimal skillnad med taket uppe
Om du köper cab se till att det är med en vindavisare / Windblocker, ett måste!

Känn efter att lådan växlar som den ska, finns bulletin på detta från Ford.
Ska inte hugga i växlarna vid körning samt den skall hitta växlarna direkt (mest märkbart på 2018-2019) 
Ford tar ej detta på garanati i Europa fast de ska det, gäller inte här är deras kommentar 🤬
Så vi bytte bil istället till en 2024:a Coupe 
 

 

Ska man fokusera på möjliga fel verkar det finnas en uppsjö av fel på dessa Coyote gen 3(2018-) som kan förekomma om man följer Amerikanska grupptrådar. Allt från typwriter tick, kolvar/plasmacylinderväggar som går, mjuka insugsventiler som blir otäta. Oklart om ventilerna är fixat på gen 3 eller inte hunnit visa sig ännu. Tiden får utvisa hur många som drabbas av vad och när. Men nästan alla tillverkare har svagheter på olika saker hit å dit som ändå relativt sällan märks eller blir problem, men det förekommer.

 

 

 

 

  • Like 1
2 timmar sedan, Mustangmike said:

Ska man fokusera på möjliga fel verkar det finnas en uppsjö av fel på dessa Coyote gen 3(2018-) som kan förekomma om man följer Amerikanska grupptrådar. Allt från typwriter tick, kolvar/plasmacylinderväggar som går, mjuka insugsventiler som blir otäta. Oklart om ventilerna är fixat på gen 3 eller inte hunnit visa sig ännu. Tiden får utvisa hur många som drabbas av vad och när. Men nästan alla tillverkare har svagheter på olika saker hit å dit som ändå relativt sällan märks eller blir problem, men det förekommer.

 

 

 

 

Men jag har endast tagit upp det mest kända felet, och det felet som jag själv drabbats av

Men lika bra att inte ha någon bil då slipper man ju alla problem 😙

  • Like 1

Tack för svar!

Ska fundera på om jag ska sälja min Mustang GT 2010.
Jag har läst att några haft lite problem med växellådan så ska testa noga innan köp.

9 timmar sedan, Mustangmike said:

Ska man fokusera på möjliga fel verkar det finnas en uppsjö av fel på dessa Coyote gen 3(2018-) som kan förekomma om man följer Amerikanska grupptrådar. Allt från typwriter tick, kolvar/plasmacylinderväggar som går, mjuka insugsventiler som blir otäta. Oklart om ventilerna är fixat på gen 3 eller inte hunnit visa sig ännu. Tiden får utvisa hur många som drabbas av vad och när. Men nästan alla tillverkare har svagheter på olika saker hit å dit som ändå relativt sällan märks eller blir problem, men det förekommer.

 

 

 

 

Har en Boss 302 -12, vet du genom dessa forum om det finns några kända problem med den motorn?

Servar den fortfarande på verkstad så jag har kvitto på rätt olja alltid byts, tror ju nu inte längre att någon form av garanti gäller längre……

10 timmar sedan, Richy said:

Har en Boss 302 -12, vet du genom dessa forum om det finns några kända problem med den motorn?

Servar den fortfarande på verkstad så jag har kvitto på rätt olja alltid byts, tror ju nu inte längre att någon form av garanti gäller längre……

Bossen 12-13(osäker om 14 ) är ju en helt annan story, du har en bättre variant av Coyote gen 1 som från början är byggd från grunden med andra komponenter, smidd vev, kolvar, stakar, sannolikt andra ventiler m.m. Minns inte riktigt allt nu men blev impad när jag läste om den. Byggd för att smiskas hårt och länge på bana. Har inte djupforskat om den men kan inte minnas jag sett några återkommande probleminlägg om den motorn i dom trådar jag följer. Största risken för dig är väl att den sotar igen 😉 

Desto fler om GT350 "Flat plane crank motorn" 16-18 som sålts mycke till trackrävar som kört bana och många även tävlat med och motorerna rasat rätt tidigt "inom garanti" och många verkar fått ny maskin i början. Dessa bilar byggs sedan tillbaka till original säljs som "söndagskörd till kyrkan av äldre dam" oavsett om motorn bytts eller inte hunnit paja innan garantin gick ut.  En sådan ska man verkligen kolla upp och om möjligt f.a. första ägarens brukande.

 

 

 

 

(redigerad)

Bossen 12-13(osäker om 14 ) är ju en helt annan story, du har en bättre variant av Coyote gen 1 som från början är byggd från grunden med andra komponenter, smidd vev, kolvar, stakar, sannolikt andra ventiler m.m. Minns inte riktigt allt nu men blev impad när jag läste om den. Byggd för att smiskas hårt och länge på bana. Har inte djupforskat om den men kan inte minnas jag sett några återkommande probleminlägg om den motorn i dom trådar jag följer. Största risken för dig är väl att den sotar igen 😉

 

Tackar för svar!

 

årsmodell 2014 finns inte i detta utförande.

Gött att höra att den är ”överbyggd”.

Stod i annonsen att det är natriumfyllda ventiler, ingen annan om det stämmer.

Har fått höra där jag servar den att jag varvar ur den för få gånger😄!

ändå är jag uppe på rödvarv ibland, 7.500/rpm. Problemet då är ljudnivån en stilla kvälll🤣!

Ändrade %s av %s (%s)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...