Söndag kl. 20:543 days comment_187283 OBS lång ingress!Behöver lite kvalificerad hjälp när jag är i slutskedet på vinterns arbete och vill få på insuget. Har packningarna från Fel-Pro som har olika sidor. De är inte märkta med HEAD eller något utan har olika färg och utseende runt portarna. Ena sidan har en förhöjning runt porten ochden andra sidan en fördjupning. Jag har letat runt i forum, hos Fel-Pro för att utröna vilken sida som ska gå mot topp, respektive insug. Och det verkar som den med förhöjningen ska gå mot insuget. I installationsbeskrivningen till ett Air-Gapinsug, så är det också så. I installationsguiden från Fel-Pro för denna packning står intet om en fram- eller baksida. Kanske har det ingen betydelse.Fel-Pro menar att packningen ska monteras torrt, bara behöver något lim typ Gasgacinch, som också Edelbrock rekommenderar i installationsguiden till 2121. Inget om RTV vid vattenkanalerna på toppar eller packning. I installationsguiden till Air-Gap kladdas det friskt med RTV på topp och på packning.Allt är rengjort, styrpinnar tillverkade, korkpackningar a är lagda åt sidan, alla kemiprodukter ligger på bänken, likaså nya bultar. Så min fråga blir kort och gott, hur gör jag för att göra rätt, så att jag undviker läckage?
Söndag kl. 21:403 days comment_187284 Koppar eller Molly pasta på bultarna , svart permatex runt vatten kanalen i framkant, lite tunnt med sillikon runt korkpackningen fram och bak ,så fungerar det för mig. Lycka till