winnerpatric cmc162 June 5, 2005 Report June 5, 2005 Vad kan det vara som är fel?!Låter som motorn bara tänder när rotorn går ett halvt varv. eller mindre.Den startar i en halv sek sen lägger den av,... och det slår eldkvastar ur förgasaren. Citera
Gäst June 5, 2005 Report June 5, 2005 Du har fel tändpunkt.Som vi disskuterade tidigare så se först till att du har 1'ans kolv i tändläge Ö.D och montera tändkablarna utefter var rotorn pekar.Glöm hur det satt innan du plocka bort fördelaren.Om det spottar och fräser så får du prova att vrida fördelaren moturs och se om det blir bättre.Blir det sämmre så vrid medurs.Gjorde du så?Det brukar funka på ett kick. Citera
winnerpatric cmc162 June 5, 2005 Author Report June 5, 2005 allt sitter som det ska.... Jag hade vilat den lite nu så kablar och annat svalnade.. lyfte upp fördelaren och satte tillbaka den på samma ställe... Startade meed en gång, gick i 10 sek, såg sen att det rök lite på höger sida så jag skulle gå ut och då stannade den ... får ställa tomgång sen.Men när jag sen kollat att det bara var det ena grenröret som rök (troligtvis lite blött) så skulle jag starta den igen.... spännde först fördelaren... så vägrade den starta.... Citera
Gäst June 5, 2005 Report June 5, 2005 Fatta jag rätt..........??Alltså den gick bra först i 10s och du stängde av?Sen skulle du starta igen utan att du rört någon inställning och då vill den inte tända alls? Citera
winnerpatric cmc162 June 5, 2005 Author Report June 5, 2005 När jag släppte gasen så dog den... men annars gick den bra, lät okEftersom den startade med en gång så spännde jag fördelaren så den inte skulle flytta sig... sen skulle jag starta den och då gick det inte... gick bara på starten... ska ut och prova igen nu när kablarna svalnat. Citera
winnerpatric cmc162 June 5, 2005 Author Report June 5, 2005 Startade igen... ganska lätt... Nu ska jag bara ställa tomgången..Vilket håll ska jag skruva skruvarna om jag vill höja tomgången? Citera
THOMAS June 5, 2005 Report June 5, 2005 Snälla du !Det måste väl ändå gå snabbare att prova att skruva på tomgångs skruven än att springa in till datorn ?Bara ett förslag ! Citera
winnerpatric cmc162 June 5, 2005 Author Report June 5, 2005 Snälla du !Det måste väl ändå gå snabbare att prova att skruva på tomgångs skruven än att springa in till datorn ?Bara ett förslag !Har aldrig förr mekat med motorer så jag ville bara vara på den säkra sidan.... när jag tittade närmare på förgasaren så såg jag ju hur enkelt det var.Nu är det så att jag har varit ute och kört en runda men bilen stannade med en kanon knall. oljepumpen (den nya) har skurit precis som den gamla. fördelardrevet klarade sig men inte den lilla pinnen som håller fast drevet. Har försökt skruva på pinnen som driver pumpen men den sitter lika hårt som den gamla gjorde Så nu är det bara att börja om från början och lossa och kontrollera oljepumpen Citera
Gäst June 5, 2005 Report June 5, 2005 Va F-N! Det kan ju bara inte hända.Tror du har något riktigt galet med din motor.En oljepump kan inte bara skära sådär 2ggrMin första tanke när du beskriver händelsen är att fördelaren trycker mot drivpinnen och pinnen i sin tur trycker mot oljepumpen.Då kan jag förstå att den skär.Kolla upp om drivpinnen trycker mot oljepumpen då fördelaren är monterad Citera
winnerpatric cmc162 June 5, 2005 Author Report June 5, 2005 Va fan ska man göra åt de då? Kortare pinne? måste ju få ordning på de här snart Citera
Roger June 5, 2005 Report June 5, 2005 Kanske det är dax att lämna motorn till någon som har kunskap Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.