Jump to content

Trimma Trimma


elboy cmc 388

Recommended Posts

Hej nu har jag :cry: på att behöva vara orolig att inte lyckas köra ifrån en gammal saab 9000 Aero så nu är det dags att trimma. Nu skulle jag vilja höra lite hemligheter från er som har trimmat och vad man ska använda och inte. Motorn det handlar om är en 4,6L

Är det en kompressor som gäller eller ska man i med mer eller andra saker behöver tips....

Link to comment
Share on other sites

En liten kompressor hjelper godt til 8) Jeg har selv montert en Vortech kompressor på min 95 Mustang GT, og selv om det ikke er noen direkte race bil, så hjelper det med "pustehjelp".. Jeg har også hørt at 4,6 literen responderer enda bedre enn den gamle 5,0 literen på kompressor-matning. :D:D:--

Link to comment
Share on other sites

Det första det du ska göra är att byta utväxling, har du automat, tycker jag du ska välja typ 4.10, hh heaar själv monterat 3.73 och så här i efterhand skulle jag gått upp ett snäpp till, sen innan du gör något annat måste du byta avgassystem ocders. Finns kit som ska ge 350hk då är det bara överdelen du byter, kostar ca 25 000 från USA.

Tycker personligen att man ska ha en bra motor i grunden innan man börjar med överladd. Annars om du bara vill ha fart ibland inhandla lustgas.

Link to comment
Share on other sites

Det första det du ska göra är att byta utväxling, har du automat, tycker jag du ska välja typ 4.10, hh heaar själv monterat 3.73 och så här i efterhand skulle jag gått upp ett snäpp till, sen innan du gör något annat måste du byta avgassystem ocders. Finns kit som ska ge 350hk då är det bara överdelen du byter, kostar ca 25 000 från USA.

Tycker personligen att man ska ha en bra motor i grunden innan man börjar med överladd. Annars om du bara vill ha fart ibland inhandla lustgas.

Vilket kit ger 125 hästar??

4:30 utväxling ska man ha.

Link to comment
Share on other sites

http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2/viewtopic.php?t=6383 har laggt en tråd i "motor" Ska man lita på infon från summit så ska det ge det..Det ska jag innhandla plus stakar vev kolvar från eagel.

Jag har ocksa funderat lite pa det kittet, eller ev bara ett par TFS toppar.

Vi kan isf sambestalla, har ju lite billigare frakt iom avtal och sant.

Fraga Trygve a.k.a 86GT stang har pa forumet, han har TFS kittet i sin 5.0:a.

Ps, i denna trad handlade det om trim av 4.6L motorn.

Kompressor ar nog det vettigaste pa en san...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...