Gäst June 10, 2003 Report June 10, 2003 Idag var jag på Preem/SÅFA och köpte automatlåde olja typ F/G och fick mycket bra priser.OBS! Endast Preem's SÅIFA anläggningar!Sök din närmaste station här. http://www.preem.se/sok/saifasok.asp?link=156Priset jag fick ge för en 20 litersdunk var 21 kr/literMotorolje priserna ligger i samma låga nivåer.Endast 20 liters dunkar men det går ju åt! Om inte annat dela med någon! Citera
Mr.GT-68 April 23, 2004 Report April 23, 2004 Man får tacka för tipset.Jag ringde runt å kollade priser men det var ingen som klarade av preems priser.550:- inkl moms automat f/g oljaDe hade även motor (delsyntet) olja 15/40 för samma peng. Och mineralolja för strax under 5 hundringenDet var i falun på ingarvetingarvsvägen 3 (det står en massa TRaktorer på sidan)om det är någon som bor i närheten så ta en tripp dit./Håkan Citera
Radioman May 11, 2004 Report May 11, 2004 Finns det något "direktställe" i närheten av Göteborg ?Hörde på Preem i Kungälv och det skulle kosta 200 kr i frakt för 20 liter olja. Det vill jag helst inte betala. Priset skulle i så fall bli 35 kr litern, inklusive frakt. Å andra sidan kostar 1 liter 70 kronor Citera
Gäst May 11, 2004 Report May 11, 2004 Kolla länken jag la upp i första inlägget.Jag fick fram följande därGÖTEBORG, HILDEDALSG. (BUTIK, GÖTEBORG, KÅLLERED GÖTEBORG, MÖLNDAL GÖTEBORG, MÖLNLYCKE GÖTEBORG, SKARVIK GÖTEBORG, STENKULLEN GÖTEBORG, TRB Fiskhamnen GÖTEBORG, TRB Vikan GÖTEBORG, TRB Ångpanneg GÖTEBORG,BJURSLÄTTSTORG GÖTEBORG,FRIHAMNSMOTET GÖTEBORG,JAEGERDORFFSPLATSEN GÖTEBORG,PARTIHALLARNA GÖTEBORG,SKANDIAHAMNEN GÖTEBORG,SLAKTHUSGATAN GÖTEBORG,ULLEVIMOTET GÖTEBORG,UTBYVÄGEN GÖTENE,KINNEKULLE GÖTENE,TRBAlternativ sök som vanligt på Eniro eller Gula Sidorna Citera
Radioman May 11, 2004 Report May 11, 2004 Jag hittade butiken i Kungälv via den länken också. Det hjälpte ju inte .Jag uttrycket mig kanske inte tydligt.. Med "direktställe" menade jag: vilka butiker tar inte ut extra frakt när man beställer i dunk Är det någon som har dunkar hemma tro ?Handlaren i Kungälv sade att F oljan i dunk (Texamatic 9330 ?) beställdes på ett annat ställe (långt bort, han talade inte om var) än de enliters pyssel som normalt kommer till butiken. Han beställde inget annat därifrån så då skulle jag få betala frakten Skall man behöva ringa allihop ? Citera
Gäst May 11, 2004 Report May 11, 2004 Tydligen får du ringa. Jag har SÅIFA anläggning 100 meter från mitt kontorsfönster och dom hade ett lager med pallvis av oljor och 200litersfat om man nu behövde det.Kolla bara SÅIFA anläggningar som har villaoljor,farmardiesel etc,etc.Alltså ingen Preem mackar.Det kanske även finns liknande Statoil,OK eller Texaco anläggningar där du bor? Citera
ht67 cmc 1502 July 26, 2004 Report July 26, 2004 Jag lägger det här också så ingen missar det!Skrivet: Tor Jul 22, 2004 7:51 pm--------------------------------------------------------------------------------Idag var jag till AutoExperten i Karlstad. De har just nu ett erbjudande på Valvoline All-Fleet Plus 15W-40. (mineralolja). 20 liter kostar endast 319.- inkl. moms. Ord. pris är ca 700.- +moms. Här finns deras butiker: http://www.autoexperten.se/Autoexperten/AX_Basram.htm Återkommer senare med annan info. om billiga oljor. Citera
ht67 cmc 1502 July 28, 2004 Report July 28, 2004 Har någon hittat fler bra ställen med bra priser på ATF olja typ Auto16? Jag fick en prisuppgift idag.20 liter Auto16 (ATF-F/G) för 450 kr inkl. moms. (22,5 kr/lit.) Mackens extra frakt ej inräknad. Jag slipper den extra fraktavgiften om det blir några fler som beställer. Annars blir det tyvärr dyrare. Finns det något intresse? Hör av er på PM eller nåt i så fall. Citera
Stefan cmc 1169 October 6, 2004 Report October 6, 2004 Detta forumet är guld o haSkall byta bakre packboxen i min C4:a, skall även då byta olja o göra rent filter.Fick då reda på att det tar "5 minuter" och byta packbox, vi får väl se, samt hittade jag olja (Texamatic 9330) i Tomelilla (Skåne) för 22:- litern (20 liters dunk).Snart sitter man här hela arbetsdagen och läser. Citera
ht67 cmc 1502 October 7, 2004 Report October 7, 2004 Jag har även fått en annat erbjudande där jag kommer ner i ca 17 kr./lit. men då handlar det om ett helt fat på 200 liter. Blir lite mycket att förbruka själv... Citera
MrTurbo_1645 January 19, 2005 Report January 19, 2005 ... automatlåde olja typ F/G ..Vad är heter oljan till C4 fåda från 60-talet? Hur får man rätt olja? Räcker "F/G"? Citera
Gäst January 19, 2005 Report January 19, 2005 Vad är heter oljan till C4 fåda från 60-talet? Hur får man rätt olja? Räcker "F/G"?Typ F är Ford orginal betäckning.SÅIFAás egen är justTexaco "F/G" som ska vara samma sak som Ford´s "F" Här är en produktlänkhttp://ipreem.preem.se/SM/Prod3.nsf/(sokalla)/3954B97105C5A733C1256F8E0074BA88?openDocument Citera
Gäst January 19, 2005 Report January 19, 2005 Äsch får inte den länken att funka.Gå hit istället.....http://www.preem.se/startsida.aspKlicka vidare på -Företagskunder-Produkter-Fordonsprodukter-TransmissionsoljorSist Klicka sen på olja " Texamatic 9330" Citera
MrTurbo_1645 January 19, 2005 Report January 19, 2005 Tack!Går det bra att fråga om vilken motorolja som rekomenderas till en org 289?Står helst över alla former av syntetoljor, så en ren mineralolja. Vilken viskositet asså? Citera
Gäst January 19, 2005 Report January 19, 2005 Det finns flera diskutioner här om olja och utan att försöka riva igång den diskutionen här igen så duger en helt vanlig olja typ 10W-30 eller 10W-40.De få mil de flesta av oss kör påverkar inte vilken olja man hinkar i.Dagens oljor är 10-falt bättre än på 60-talet ändå.BilTema skulle aldrig jag hinka ner även om den med kanske går. En ordinär Castrol,Statoil,Texaco eller liknande gör jobbet"Ändamålet helgar medlen" heter det ju.Så har du en vanlig orginal motor så gör inga mirakeloljor någon skillnad Citera
Gäst January 19, 2005 Report January 19, 2005 En bild så ni slipper krångla med länkarna på SÅIFA Citera
Recommended Posts