Jump to content

Undersöka varför oljetrycket är så lågt och lite mera..


sniffer

Recommended Posts

Har hört att de sitter en ventil i oljesystemet någonstans som öppnar när oljepumpen uppnåt rätt oljetryck. Alltså styr så oljetrycket inte blir för högt. Undrar lite vart denna ventil sitter och om de är möjligt att den kan ha hängt sig så man får för lågt oljetryck över hela registret? Frågar nu då jag hadde tänk skruva ner tråget och kolla lite om man kan hitta något som bidrar till mitt låda oljetryck. Kolla lite på pickupen och så. Tänkte även kolla lite hur mina foder mår till veven samtidigt. Någon som kanske har åtdragningsmomentet till överfallen sen när jag skall montera igen?

Har ni några andra försllag på va jag kanske borde passa på och kolla samtidigt när jag ändå är där under och rotar så får ni gäran säga det.

Link to comment
Share on other sites

Mors,

Hur har du det med ventiltätningarna? Om de är gamla har de ju en förkärlek till att hamna nere i oljetråget. Företrädelsevis i silnätet i pick-upen och på det sättet sänka oljetrycket.

/Fredde

Link to comment
Share on other sites

Beror lite på vart dom siter om de är hela eller inte. Förmodar att de syns när man har av ventilkåpan? Om de är så så har jag nog inga vare sig bitar eller tätningar kvar. Iallafall inte där uppe :? Om dom ligger och skräpar i tråget vet jag inte men förmodligen inte då jag inte såg något sådant i oljan när jag bytte sist. Kanske jag som inte råka de få med någon ut eller så har någon redan ränsat bort delarna ellr så sitter dom kvar i toppen under kåpan fasten jag inte la märke till nägra plasttätningar. Vem vet. Lär ju få reda på de ialalfall då jag kanske hittar alla i filtret ;) Hur är de med oljepumpar igentligen? Kan dom bli slitna? Eller är de bara hel och skuren som räknas?

Link to comment
Share on other sites

Tjena!

En oljepump är billig och grislätt att byta så skall du ändå av med tråget så tycker åtminstonde jag att du skall investera i en ny.

/Fredde

Jo oljepumpar har jag bytt en del förr och kan tänka mig att konstruktionen är den samma även på 351w-blocket. Men tänkte bara vara på den säkra sidan så jag inte byter i onödan men kanske lika bra de. HUr är de med filter och så när du byter. SKall man köpa de extra elle rär de något som följer med pumpen?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...