Jump to content

Vevaxeltätning, överfallet närmast lådan. Går bya på palts?


sniffer

Recommended Posts

Går de byta den bakre tätningen som sitter runt vevaxeln innan lådan med motorn på plats? Den delade som hälften sitter i blocket och hälften i överfallet va jag kan förstå.

Om de går hur skall man bära sig åt i så fall? Räcker de med att ta bort sista överfallet med tätningen och smörja in tätningen som skall ligga inmot blocket och jockla i den på något sätt? Eller behöver man släppa alla överfall så man får häng på veven? Hur gör jag? Vill ju hälst sippa lossa låda.

Link to comment
Share on other sites

Ok har läst den. Så de är samma sak som gäller på 351w då alltså?

En sak som jag kom och tänka på som man kanske borde kolla innan man monterar ihop notorn med dom nya grejjerna. Sitter de ingen sådan dära oljetrycksregulator någonstans som reglerar så man inte får för högt oljetryck? Vart sitter den i så fall så man kan ta en titt på den med så inte den har hängt sig eller något skumt. Och om de inte fins någon så va är de då som reglerar så att oljetrycket inte överskriver de normala maxvärdet?

Link to comment
Share on other sites

Regulatorn som du tänker på är inbyggd i oljepumpen.

Jasså hmm var i den? Jag som plockade i sär de som isärplockas kan för jag är allmänt nyfiken. Satte mojjen på borrmaskinen och pumpade både de ena och de andra :P Kan de vara så att den siter i röret som går upp på oljepumpen då kanske? De såg iofs tomt ut när ag kolla ner i de tror jag.

Link to comment
Share on other sites

Hmm fick tag på en ny momentnyckel i dag då min gammla inte mår något vidare. Men på den nya fins de bara skala för Foot-pounds och MKP.

Va blir då åtdragningsmomentet för ramlageröverpallen i foot-pounds eller MKP? Brukar vanligtvis bara räkna med newton metre (Nm).

Link to comment
Share on other sites

Hmm fick tag på en ny momentnyckel i dag då min gammla inte mår något vidare. Men på den nya fins de bara skala för Foot-pounds och MKP.

Va blir då åtdragningsmomentet för ramlageröverpallen i foot-pounds eller MKP? Brukar vanligtvis bara räkna med newton metre (Nm).

Det finns konverterare pa teknikdelen som du hittar lank till pa startsidan!

Robert

Link to comment
Share on other sites

tryck reduceringen sitter inte under locket, den skall finnas vid sidan av pumpen, du skall se det som ett extra rör/kanal som har en bricka i änden.

Jaha den :D Blev aldeles förvirrad när han frågade om jag hadde sett fjädrar. Kändes konstigt då jag inte sett varken fjäder eller annan typ av ventil.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...