sniffer July 6, 2005 Report July 6, 2005 Går de byta den bakre tätningen som sitter runt vevaxeln innan lådan med motorn på plats? Den delade som hälften sitter i blocket och hälften i överfallet va jag kan förstå.Om de går hur skall man bära sig åt i så fall? Räcker de med att ta bort sista överfallet med tätningen och smörja in tätningen som skall ligga inmot blocket och jockla i den på något sätt? Eller behöver man släppa alla överfall så man får häng på veven? Hur gör jag? Vill ju hälst sippa lossa låda. Citera
Fredde77 July 6, 2005 Report July 6, 2005 http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... +t%E4tning/Fredde Citera
sniffer July 6, 2005 Author Report July 6, 2005 Ok har läst den. Så de är samma sak som gäller på 351w då alltså?En sak som jag kom och tänka på som man kanske borde kolla innan man monterar ihop notorn med dom nya grejjerna. Sitter de ingen sådan dära oljetrycksregulator någonstans som reglerar så man inte får för högt oljetryck? Vart sitter den i så fall så man kan ta en titt på den med så inte den har hängt sig eller något skumt. Och om de inte fins någon så va är de då som reglerar så att oljetrycket inte överskriver de normala maxvärdet? Citera
429SCJ-R July 6, 2005 Report July 6, 2005 Regulatorn som du tänker på är inbyggd i oljepumpen. Citera
sniffer July 6, 2005 Author Report July 6, 2005 Regulatorn som du tänker på är inbyggd i oljepumpen.Jasså hmm var i den? Jag som plockade i sär de som isärplockas kan för jag är allmänt nyfiken. Satte mojjen på borrmaskinen och pumpade både de ena och de andra Kan de vara så att den siter i röret som går upp på oljepumpen då kanske? De såg iofs tomt ut när ag kolla ner i de tror jag. Citera
sniffer July 7, 2005 Author Report July 7, 2005 Hittade du ingen fjäder monterad i pumpen ?Ne inte va jag kunde se när jag plocka bort de stora locket och såg kugghjulen osv. Citera
sniffer July 7, 2005 Author Report July 7, 2005 Hmm fick tag på en ny momentnyckel i dag då min gammla inte mår något vidare. Men på den nya fins de bara skala för Foot-pounds och MKP.Va blir då åtdragningsmomentet för ramlageröverpallen i foot-pounds eller MKP? Brukar vanligtvis bara räkna med newton metre (Nm). Citera
Pernolf cmc 558 July 7, 2005 Report July 7, 2005 Hmm fick tag på en ny momentnyckel i dag då min gammla inte mår något vidare. Men på den nya fins de bara skala för Foot-pounds och MKP.Va blir då åtdragningsmomentet för ramlageröverpallen i foot-pounds eller MKP? Brukar vanligtvis bara räkna med newton metre (Nm).Det finns konverterare pa teknikdelen som du hittar lank till pa startsidan!Robert Citera
429SCJ-R July 7, 2005 Report July 7, 2005 tryck reduceringen sitter inte under locket, den skall finnas vid sidan av pumpen, du skall se det som ett extra rör/kanal som har en bricka i änden. Citera
sniffer July 7, 2005 Author Report July 7, 2005 tryck reduceringen sitter inte under locket, den skall finnas vid sidan av pumpen, du skall se det som ett extra rör/kanal som har en bricka i änden.Jaha den Blev aldeles förvirrad när han frågade om jag hadde sett fjädrar. Kändes konstigt då jag inte sett varken fjäder eller annan typ av ventil. Citera
sniffer July 9, 2005 Author Report July 9, 2005 Nu va de en dag sen allt blev klart. Tänkte bara för den nyfikne dela med mig lite. http://81.232.114.16/112KONIC.rarBlev allt en del skillnad på tomgången efter kamkedjebytet. Även en del högre oljetryck Tack för all hjälp :E Citera
Recommended Posts