Jump to content

bilimportörer, lägg till här!


Recommended Posts

Import av Mustang 94 och nyare...

96 och nyare behover lappen i dorren, samt ett utfardat bullerintyg fran Dekra, alternativt ett godkant bullerprov gjort i ex. strangnas.

94-95 racker med lappen i dorren.

verkar det stamma?

Orginaltitlen, vad ar det for papper?

Det ska tydligen behovas for alla bilar...

sen ska det finnas sidoblinkers pa bilen, bakre ska blinka i orange, och det ska finnas framre positionslyktor.

fyll pa sa kanske ngn kan skriva ihop en instruktion da det ar valdigt ofta dessa saker tillfragas...

frakten brukar ligga pa 12-1500dollar, tullen ar 10% pa personbilar, moms pa vardet, alltsa (inkopspris+forsakringar+fraktkostnader+tull)*1,25, tillkommer.

skrotningsavgift? registrering samt vagning kostar?

vardefulla lankar, www.bilprovningen.se mera?

Link to comment
Share on other sites

En bra beräkning brukar vara: Bilens pris + 37% så får man in vad det kommer kosta att få hem.

Jag kan eventuellt få fram Dekra-intyg för 2000:- styck.

SE UPP när ni köper DEKRA att ni får orginal, på vattenstämplade papper med Dekras orginalstämpel.

Det har förekommit falska sådana och SBP har dragit åt sig öronen.

Man får EJ vid regbesiktning ha synliga kablar till blinkers, ej ha blinkers i backljus.

Bilen ska vägas, inte alla stationer har våg så kontrollera detta innan.

Link to comment
Share on other sites

ni som funderar på att importera Mustanger från usa kommer få helvete när ni ska reg. besiktiga dessa bilar. Ni behöver massa intyg, så som motorvolym, hur många liter det går i tanken, bromsar, buller intyg och massa andra grejer. Att bygga om lysen är heller inte lätt eftersom det är inte 100% säkert att bes.mannen kommer godkänna detta. Borra inte i era strålkastarglas för att få lägga in parkeringslysen, eftersom detta är inte godkännt. Lysen måste vara E märkta också.

tro mig, ni kommer ha huvudvärk i flera veckor innan ni fixar fram dessa intyg. buller prov kan man göra ho sfro.com men fords V8 passerar ALDRIG, om man inte bygger om avgassys.

:D

Prepare for hell!!!!

Link to comment
Share on other sites

ni som funderar på att importera Mustanger från usa kommer få helvete när ni ska reg. besiktiga dessa bilar. Ni behöver massa intyg, så som motorvolym, hur många liter det går i tanken, bromsar, buller intyg och massa andra grejer. Att bygga om lysen är heller inte lätt eftersom det är inte 100% säkert att bes.mannen kommer godkänna detta. Borra inte i era strålkastarglas för att få lägga in parkeringslysen, eftersom detta är inte godkännt. Lysen måste vara E märkta också.

tro mig, ni kommer ha huvudvärk i flera veckor innan ni fixar fram dessa intyg. buller prov kan man göra ho sfro.com men fords V8 passerar ALDRIG, om man inte bygger om avgassys.

:D

Prepare for hell!!!!

Det enda intyg som behövs är bullerintyg, plus lappen som sitter klistrad i förardörren!

Link to comment
Share on other sites

stämmer inte!! det beror på vart du besiktigar din bil och på vilken sida besiktnings mannen vaknade på!!!

:?

min rullade igenom utan problem med bullerintyg+org title från USA....

Precis samma som med min... men visst har det betydelse vilken besiktningsman man får, men motorvolym, hur många liter det går i tanken och bromsar ska absolut inte behöva ha några intyg för, eftersom "lappen" i dörren är till för det.

Link to comment
Share on other sites

Det stammer att dom kan krava alla dessa intyg. Sjalv tog jag ett antal reg nr. fran andra likadana mussar och sa at besgubben att ga in i deras register for att fa fram dessa uppgifter. Har man en instruktionsbok kan man visa upp specifikationerna ur den.

Har for mig angaende bullerintyget att det inte behovs om bilens forsta reg datum ar fore oktober-96.

Link to comment
Share on other sites

som sagt, min mustang gt -99 gick också igenom men jag behövde all dessa intyg. jag fick massa 2or på besiktningen och alla dessa var olika intyg som saknades. ringde ford usa och dom skickade allt jag behövde, dvs tank/motor volym och bromsar. jag hade väl otur med att få otroligt sur bes. man men jag är bara glad att den gick igenom.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...