mikeo cmc 748 March 10, 2012 Author Report March 10, 2012 Blir en helg med byggande på bilen. Gav oss på bakaxeln idag, ska byta tätningar till axlarna för de gamla hade fått lite stryk. Enkel sak kan tyckas men såklart går det inte som man tror. Gick åt en heldag till det där men nu är bakaxeln klar iaf.En annan lite tråkigare sak upptäcktes idag. Har en halvelektrisk givare till hastighetsmätaren, varken den eller växellådan är orginal så klart passar inte de direkt ihop. Blir till att snickra om fästet till växellådan är väl ytterligare en dags jobb, att de aldrig ska va lätt Citera
Stefan Johansson March 10, 2012 Report March 10, 2012 Bit ihop, du är snart där och du har lagt ner ett djävulskt jobb hittills Citera
mikeo cmc 748 March 11, 2012 Author Report March 11, 2012 Dag 2 va inte mycket bättre den, känns som om man har tagit 3 steg tillbaka i färdigställandet. Vi klurade lite på växellådan men orkade inte ta tag i det idag, utan det får bli en heldag någon annan dag det kommer inte bli lätt. Nästa bakslag var handbromsen, kapade bort den momentarmen för jag trodde inte att den behövdes till mina nya bromsar. Men tydligen behövs den för det gick inte att rubba handbromsen, men det hann vi inte bli klara med idag heller. Nästa bakslag är fästena och hjulen som driver remmarna, säger bara köp INTE March pulleys. Värre skit får man leta efter, det saknades skruvar, fästena passade inte, man får modifiera för att få ihop allt. Nu har vi upptäckt att något är snett mellan ac kompressorn och servopumpen så remmen klättrar på hjulen. Blir till att sätta dit distansen på något sätt. I värsta fall måste motorn ur för att kunna rätta till detta.Summan av helgens arbete är att det blev ännu mer arbete. Trodde att det skulle va två helger kvar för att få bilen att starta och rulla för egen maskin men det är nog 4 helger kvar nu. Tur att bygget har kommit så långt, annars hade den levt farligt efter denna jävliga helg Citera
mikeo cmc 748 August 29, 2012 Author Report August 29, 2012 Nu var det ett bra tag sen jag uppdaterade här. Det har inte hänt så mycket på bilfronten den senaste tiden, har varit för mycket med skolan helt enkelt men snart är det slut Tänkte jag ska starta igång bilbyggandet igen på söndag, tanken är att försöka få klart elen inne i kupen så man kan stryka en sak från listan. Jag gjorde ett spontanköp för två veckor sedan det blev en Honda CB900 1982. Har nu redan ombyggnadsplaner för hojen, vann lite delar på ebay från en Honda 2002 modell som nu ska tvingas på hojen Citera
mikeo cmc 748 September 3, 2012 Author Report September 3, 2012 Blev lite fix igår, elsystemet närmar sig sitt slut. Började på tändningen men blev inte klara där utan får fortsätta nästa gång. Citera
mhdin September 3, 2012 Report September 3, 2012 Blev lite fix igår, elsystemet närmar sig sitt slut. Började på tändningen men blev inte klara där utan får fortsätta nästa gång. Det är kul att du kommit igång igen. Citera
mikeo cmc 748 September 3, 2012 Author Report September 3, 2012 Det är kul att du kommit igång igen.Ja projektet har legat nere nu bra länge av diverse anledningar. Nu siktar vi in oss på en sak i taget så att man kan beta av sakerna så de inte blir halvfärdiga. Nu kan jag färdigställa inredningen bak med alla paneler och baksätet med nästa gång. Citera
mikeo cmc 748 May 20, 2013 Author Report May 20, 2013 Jag har snart hållt på med min bil i 8.5 år och som tur är så börjar jag se slutet. Dock har arbetet gått väldigt långsamt framåt det senaste 1.5 åren. Jag har knappt rört bilen under denna tid dels pga tappat intresse och fullt upp med skolan. Men nu har intresset kommit tillbaka och skolan är avklarad så nu tänkte jag göra ett sista ryck för att få bilen körklar, helst detta året. Jag har dock ett problem som jag har svårt att lösa, det är problemet med tändningen då jag inte får någon gnista på stiften. Motorn snurrar runt med startmotorn men den vill inte tända. Jag har MSD brytarlöst tändsystem. Jag undrar om det är någon här i mustangklubben ska ska tilll Power Meet i Hässleholm som är en fena på MSD eller känner någon som ska dit som är villig göra ett försök och starta min bil för första gången. Jag skulle bli evigt tacksam för hjälpen och personen kommer självklart att få provköra bilen så fort den är körduglig Jag hade helst sett att personen i fråga kommer till garaget som befinner sig 2.5km från träffplatsen, jag kan möta upp och visa vägen. Visst det hade kunnat vara en bra möjlighet att ta bilen till träffplatsen men jag hade inte tänkt visa upp bilen förrens den är helt klar men jag kan ju alltid tänka om nu möjligheten till hjälp finns där Jag har inte varit på en mustangträff på sex år då jag har saknat en bil att köra och jag är mycket sugen på att kunna köra till träffarna snart PM:a gärna eller skriv svar här Citera
mhdin May 20, 2013 Report May 20, 2013 Den kan vara trasig också, även nya bitar kan va trasiga.Hoppas det löser sig för dig. Citera
mikeo cmc 748 August 27, 2013 Author Report August 27, 2013 Startade äntligen bilen för första gången idag, fick ordning på tändningen Men körde bara i någon sekund efter problem med bränslepumpen som ger fel tryck troligtvis. Citera
turbo57 August 28, 2013 Report August 28, 2013 Roligt att du har kunnat starta i alla fall:thumbup:/Leif Citera
mikeo cmc 748 September 10, 2013 Author Report September 10, 2013 Nu startar bilen äntligen som den ska Behövs lite justering med förgasaren bara, nu skulle jag bara kunna lufta bromsarna och koppla kardanaxeln sen skulle den kunna gå att köra Här är en liten film som bevis Dock blev filmen upp o ner, får fixa det senare Citera
mhdin September 10, 2013 Report September 10, 2013 Trevligt, vore väl kul o. få prova den på gatan nu. Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 11, 2013 Report September 11, 2013 Hej.Hela världen är ju upp och ned, låter fantastiskt trevligt trots att ljudet är upp och ned också. Citera
mikeo cmc 748 September 11, 2013 Author Report September 11, 2013 Hehe ja nu vill man få den till att rulla så fort som möjligt även om man inte kan köra så långt med den Citera
mikeo cmc 748 September 24, 2013 Author Report September 24, 2013 Idag körde jag bilen för första gången, förvisso bara fram o tillbaka på uppfarten och in i garaget igen men ett litet framsteg Jag har som mål att försöka regbesiktia bilen innan den 15:e oktober, tror dock att det blir svårt men kan alltid försöka. Jobbar med bilen nu nästan varje helg och någon dag i veckan så det görs framsteg hela tiden. Citera
mikeo cmc 748 September 19, 2014 Author Report September 19, 2014 Tog en liten tur efter tvätt av bilen Citera
mikeo cmc 748 December 14, 2014 Author Report December 14, 2014 Nu har bilen äntligen kommit på plats i nya garaget. Var ute och körde en sväng idag och det mesta verkar funka som det ska. Tändningsproblemet är borta och bilen bromsar som den ska. Imorgon blir det hjulinställning och snart väntar en byggbesiktning. Det ser ljust ut för 2015 Citera
Per Berglund December 14, 2014 Report December 14, 2014 Klart hårig look! Blir garanterat en rolig sesong! Citera
mikeo cmc 748 December 14, 2014 Author Report December 14, 2014 Ja jag ser framemot en kort vinter så man kommer ut på vägarna Citera
mhdin December 15, 2014 Report December 15, 2014 Den är grym, hoppas att besiktningen går bra. Citera
mikeo cmc 748 December 17, 2014 Author Report December 17, 2014 Den är grym, hoppas att besiktningen går bra. Tackar! Ja det hoppas jag verkligen på! Citera
Recommended Posts