Jump to content

Hjälp med MP3 skivor till min shaker500


uffeg

Recommended Posts

Försökte bränna en CD-R skiva full med MP3, Springsteenlåtar!!!

Glad i hågen kommer man ut till bilen: BAD DISC. Hmm, skitskiva tänkte jag, köpte dyra skivor, brände en ny: BAD DISC.

Kollar om den gör CLOSE på skivan, jorå. Testar allt jag kan komma på och lite till i tre timmar: BAD DISC. Idag tar jag hem NERO verion 6 från jobbet och maxuppgraderar den, samt bios i datorn och i brännaren...... puh..... nån som har nåt tips? Verkar som om spelaren är extremt känslig för smuts på skivorna också, eller repor.... Den skickade glatt ut två köpta skivor som var lite sisådär.......

Kanske är spelaren som är dålig?

Link to comment
Share on other sites

Nu känner jag mig som en riktig "sopa", jobbar med IT och vet inte hur man bränner......

Vad är skillnaden på en MP3 DISC och en DATA DISC full med MP3-låtar?

Link to comment
Share on other sites

Min shaker 1000 funkar utmärkt med brända Mp3 skivor. Du skall bränna filerna som data och inte ljudfiler/mp3 om du skall kunna få ca:10 skivor på en cd disk.

Nero Express använder jag

1. vad vill du bränna?

2. dataskiva.

3. lägg till filer.

4. lägger till alla mp3:or jag vill ha.

5. bränner.

6. funkar skitbra.

Om du väljer musik cd så kommer filerna (mp3) ändras till annat format automatiskt...Lycka till

Link to comment
Share on other sites

Antagligen är det bara "headern" på imagefilen som bränns som blir annorlunda om man väljer "Data disc" istället för "MP3 disc" men det kan ju räcka för att en spelare inte ska känna igen skivan.

8)8)

Link to comment
Share on other sites

Till Pineman: Har du kört med standardinställningarna i NERO ? Vad använder du för skivor? Ska testa ikväll. Troligen är det bara CLOSE after som fattats hittills samt att jag kört med fel format, annars är cd'n paj......

Link to comment
Share on other sites

Vet inte riktigt hur allt funkar, men ska man bränna skiva och få Mp3:or som format på skivan så ska man välja att bränna data (det har jag lärt mig) för Mp3 är ett datafils format. Väljer man att man vill bränna musikcd så ser Nero till att filerna ändras till annat format. Har provat åt andra hållet och fick då bara in typ 20 låtar istället för 10 album...även fast det var mp3 filer jag skulle bränna ner, blev förvånad och ändrade till datafiler istället och då funkade det. Har Nero 6 nånting funkar skitbra. Behöver du hjälp ring 0708950090 så ska jag se om jag kan över telefon...

MVH Pineman Kenneth Sundman :twisted::twisted::twisted::twisted:

Link to comment
Share on other sites

Knappast en inst. i Nero som orsakar problemet. Jag har aldrig ändrat nåt där och aldrig fått problem heller...

Oavsett ljudformatet (ljud/data) så ska ju CD spelaren i Mussen spela dem...

1. Låter som om den har gått sönder eller fått smuts på laserlinsen. Eller...

2. Spelaren kräver stängda skivor, som du nämde tidigare.

Funkar de nybrända MP3 skivorna i nån annan CD-spelare? Hoppas det löser sig, det är alltid störande att bränna skivor som inte vill funka. ;)

Link to comment
Share on other sites

Tack alla för hjälpen..... IBM record Now var felet...... Nero version 6 fullt uppgraderad gjorde susen. Nu funkade till och med dom billiga skitskivorna jag köpte först......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...