mobcharge Posted July 18, 2005 Report Posted July 18, 2005 När jag rev min motor gick det som så ofta lite fort, märkte därför inte upp hur flexplattan satt.Hur får jag reda på hur den skall sitta?Mkt tacksam för svar Quote
Leffe N cmc712 Posted July 18, 2005 Report Posted July 18, 2005 Har för mig att bulthålen är olika borrade så den bara passar på ett sätt = bara att prova sig fram. Quote
mobcharge Posted July 19, 2005 Author Report Posted July 19, 2005 nja, hålen ser väldigt jämna ut, men det synns lyckligtvis hur den skall sitta mot motorn, jag tänkte framförallt mot turbinen?är det någon som vet vad det är för gänga på de skruvar som håller fast flexplattan (det är inte mm eller tum, ser ut att vara någon fingänga av något slag), en bult har försvunnit ur den förslutningsbara plastpåse den har luggit i sen jag rev motorn och imorgon skall mina nya stötstänger i, sen skall hela paketet ner i motorrummet, jag kanske tillochmed hinner köra lite innan den skall ställas av igen... Quote
Fredde77 Posted July 20, 2005 Report Posted July 20, 2005 Mors,På turbinen sitter det väl en avtappningsplugg för automatoljan?! I flexplattan så är det ett hål för för ovannämnda plugg så att man, genom att öppna inspektionsluckan, skall kunna tappa aut-olja. På min bil kunde flexplattan således bara sitta på ett sätt mot turbinen och vad jag minns så var nyckelvidden till bultarna 1/2". Men jag kan minnas fel.../Fredde Quote
Recommended Posts