Lygdman cmc813 August 9, 2005 Report August 9, 2005 Lygdman cmc813Jag var med om precis samma sak. Ställde min 18 års bil i ett lugnt bostadsområde en sommarnatt. När jag sedan kom tebax på morgonkvisten hade troligtvis ett par legat och .... på min huv. Repor, utvälta ölburkar mm. står kvar samt bucklor i huven var lite av det som blev. Om jag hade tagit dem på bar gärning så hade jag inte varit särskilt överseende.För 3 veckor sedan var jag på Biltema och köpte nya ventilhättor i blank aluminium till 17" fälgarna. Pris 29.90.- Jag fick ha dem i 2 dygn. Sen har någon helt sonika krypit runt och snott dem. Det är väl bara en tidsfråga innan jag tar nån på bar gärning. Mussen höll på att utsättas för samma sak. Jag vet inte vad han var ute efter men när jag ökar takten för att konfrontera grabben så fick han väldigt bråttom därifrån.Problemet med Mussen är ju att det är ganska lätt att snabbt sno väldigt dyra prylar. Speciellt om de vet vad de är ute efter.Nåt är fel när man inte lär sig hemma vad som är rätt och fel...Kan bara beklaga och hålla med, fick besök i min Van i höstas då stal dom förgasare, kylare och lastgaller + lite smått å gott...Har försökt köpa allt så billigt som möjligt (nytt eller fabriksrenoverat) och det har kostat över 10000 redan, och bilen är inte klar ännu. Det värsta är att polisen hittat en plånbok i sambandet med inbrottet men vägrar ge ut något namn till mig..Så det börjar bli dax för höjdarna i sverige att göra något för det blir bara värre och värre Citera
mobcharge August 9, 2005 Report August 9, 2005 Ja visst är det hemskt, återinför aga i skolan och ge föräldrar rätt att misshandla sina barn så blir säkert allt bra.... Citera
ht67 cmc 1502 August 9, 2005 Report August 9, 2005 Aga är väl att ta i, men föräldrar som inte kan kontrollera sina barn är inte ovanligt. Syrran är lärare och det finns barn som går i 5:e klass som inte har några regler alls hemma. Vissa föräldrar erkänner att de inte kan kontrollera sitt barn som är ca. 11-12 år. Citera
ht67 cmc 1502 August 14, 2005 Report August 14, 2005 Nu har de snott 3 av de nya ventilhättorna igen. Med lite tur kan jag få tag i dem då det finns vittnen som tror sig veta vilka de är. Citera
Hinkas August 14, 2005 Report August 14, 2005 Nu har de snott 3 av de nya ventilhättorna igen. Med lite tur kan jag få tag i dem då det finns vittnen som tror sig veta vilka de är.Det blir en rejäl omgång... hårda ord då? Citera
Recommended Posts